• Childofsnow

Försökt i 2år och killen vill vänta med utredning.

Hej. 

Är ni fler där ute som försökt i drygt 2 år och har en respektive som inte riktigt känner sig redo för en utredning? Häng på här :) Vi kan prata och peppa. 

• Svar på tråden Försökt i 2år och killen vill vänta med utredning.
  • MiaIa90
    Childofsnow skrev 2014-02-09 19:13:24 följande:

Hej. 

Är ni fler där ute som försökt i drygt 2 år och har en respektive som inte riktigt känner sig redo för en utredning? Häng på här :) Vi kan prata och peppa. 

Hej jag och min sambo har försökt få barn i 3år. 
    När de hade gått ett år sökte vi hjälp jag fick göra ul och fick veta att jag har PCO och sambon lämnade spermaprov. 
    Mer blev de inte då. 
    Men ajg vägde endå för mycket så skulle inte få någon mer hjälp att bli gravid då men har gått ner nu en del efter 1år och står i kö för hjälp igen eller ja dit och prata med dom. 
    De är inte så jobbigt att göra en utredning de är rätt skönt så man vet vad som kan vara fel. 
  • Childofsnow
    MiaIa90 skrev 2014-02-09 19:54:36 följande:
    Hej jag och min sambo har försökt få barn i 3år. 
    När de hade gått ett år sökte vi hjälp jag fick göra ul och fick veta att jag har PCO och sambon lämnade spermaprov. 
    Mer blev de inte då. 
    Men ajg vägde endå för mycket så skulle inte få någon mer hjälp att bli gravid då men har gått ner nu en del efter 1år och står i kö för hjälp igen eller ja dit och prata med dom. 
    De är inte så jobbigt att göra en utredning de är rätt skönt så man vet vad som kan vara fel. 
    Hej. Jag skulle gärna gå på utredning, tror inte heller att det är jobbigt. Men det är min kille som inte känner sig redo för det. Tyvärr kan man ju inte gå på utredning själv och jag får respektera att han vill vänta. Vi är ju två om detta. 
  • MiaIa90
    Childofsnow skrev 2014-02-10 07:24:35 följande:
    Hej. Jag skulle gärna gå på utredning, tror inte heller att det är jobbigt. Men det är min kille som inte känner sig redo för det. Tyvärr kan man ju inte gå på utredning själv och jag får respektera att han vill vänta. Vi är ju två om detta. 
    Jo men de kan man göra du kan ju kolla upp dig själv han behöver ju inte göra spermaprov han om ahn inte vill. finns ju spermaprov man kan göra hemma. 
  • Childofsnow
    MiaIa90 skrev 2014-02-10 12:12:15 följande:
    Jo men de kan man göra du kan ju kolla upp dig själv han behöver ju inte göra spermaprov han om ahn inte vill. finns ju spermaprov man kan göra hemma. 
    Är det sant? Jag har bara hört att man måste göra det tillsammans? Annars ska jag lätt göra det, tack för tips :) 
  • MiaIa90
    Childofsnow skrev 2014-02-10 18:29:19 följande:
    Är det sant? Jag har bara hört att man måste göra det tillsammans? Annars ska jag lätt göra det, tack för tips :) 
    Jo jag tror de har inte hört att man måste göra de ihop med killen. 
    Men ring och kolla med en bm de måste ju dom veta. 
    Men kolla upp de kan vara värt att kolla ju:).
  • Childofsnow
    MiaIa90 skrev 2014-02-10 19:17:15 följande:
    Jo jag tror de har inte hört att man måste göra de ihop med killen. 
    Men ring och kolla med en bm de måste ju dom veta. 
    Men kolla upp de kan vara värt att kolla ju:).
    Har mailat till Sophiahemmets fertilitetsklinik nu och frågat, får se vad de svarar :) Absolut värt att kolla upp, jag har bara hört att man måste göra det tillsammans. :P
  • MiaIa90
    Childofsnow skrev 2014-02-10 20:16:15 följande:
    Har mailat till Sophiahemmets fertilitetsklinik nu och frågat, får se vad de svarar :) Absolut värt att kolla upp, jag har bara hört att man måste göra det tillsammans. :P
    Jo dom är riktigt bra bor du i stockholm?
    Ahh men du måste ju kunna få gör ul och så och se om de är något fel 
  • Childofsnow
    MiaIa90 skrev 2014-02-10 20:23:59 följande:
    Jo dom är riktigt bra bor du i stockholm?
    Ahh men du måste ju kunna få gör ul och så och se om de är något fel 

Ja, bor i en förort till stockholm:)

Jo... hoppas det. Jag har vart hos en "vanlig" gyn och gjort ul, och hon sa att allt såg bra ut. Dock måste man göra en riktig utredning för att kunna se om jag faktisk har Ägglossning på riktigt, och inte bara symtomen på det... Men de kollade äggstockarna och livmodern, tog klamydiatest och testade sköldkörteln - allt såg bra ut. 

Tack för tipset om spermieprov hemma, ska ta och beställa :) 

När ska du på återbesök? och vad betyder PCO? Hör det överallt men har inte fattat ;) 

Svar på tråden Försökt i 2år och killen vill vänta med utredning.