sortering bilder
Okej, här kommer ett riktigt i-lands problem. Men man ska väl ha sånna ibland också.
Ända sedan jag köpte min första digitalkamera så har jag sparat bild efter bild på dator. Flyttat över med hårddisk när jag skaffat ny dator osv. En gång skrev jag ut Max 10 bilder för att använda i ett kollage. Annars har bilderna bara legat på de olika datorerna. Aldrig med använda efter de var tagna. Kanske nån bild fått äran att postats på Facebook. That's it.
Det handlar om ca 15,000 bilder. Jag tycker det känns så synd att dessa bilder ligger där som bortglömda minnen så nu tänkte jag ta tag i det och skapa olika fotoböcker.
Nu till mitt problem. Alla dessa bilder är tagna under ca 12 års tid. Och jag har helt enkelt inte fantasi nog att sortera upp det på ett bra sätt. Gymnasietiden, utlandsstudier, tiden där emellan, olika resor och högtider, etc etc.
Hur hade ni gjort det på ett roligt men ändå strukturerat sätt? Hur ska jag paketera de senaste 12 åren i mitt liv??
Jag tänker mig att jag ska skapa olika fotoböcker för olika tillfällen. Men hur dela in det??