• scaras

Hur mkt shoppar ni?

Tjo, så klart det är olika mkt olika månader men är lite nyfiken på hur ni andra tänker ang. shopping och hur ni spenderar?

Tycker att jag är en rätt ekonomisk person (får ut ca 19000 i månaden), inga skulder förutom huset och sparar ordentligt (2000 kr)varje månad och har alltid pengar kvar i slutet av månaden men nu denna månaden har jag börjat fundera på hur tusan jag tänker egentligen.. 
    Har gått ner några kilo och precis kommit på vilken min "riktiga" bh-storlek är.. äntligen!! Så utan prut, jag har köpt fyra nya bhar, köpt kjol, två klänningar och två skjortor, linnen, nagellack, varit hos frissan och nu börjar det kännas som jag inte borde köpa mer för tillfället.. men ändå.. har ganska nya byxor men de har ju blivit lite hängiga över baken alltså går jag o kollar på nya, mindre o såå snygga och tänker det är ju lika bra att köpa två par på en gång.. och en ny väska vore ju trevligt också.. hihi. Helst NU!!!

Äh.. ville nog bara beklaga mig över mitt eget beteende lite.. verkar ju för tusan aldrig bli nöjd liksom.

Men berätta gärna hur ni tänker ang. shopping..

• Svar på tråden Hur mkt shoppar ni?
  • Whitetrash86

Går man ner mycket i vikt så är det klart att man vill köpa sig en ny garderob. Men skulle bara hålla mig till det som behövs, alltså ingen väska bara för att.

Sen skulle jag försöka sprida ut köpen över ett par månader, vissa plagg kan man ju ha även om dom sitter lite löst just för att inte kasta bort alla pengar direkt. Vare sig man kan det eller inte. Man vet ju aldrig vad som kan hända mellan löningarna...

• ApanApansson

Shoppar väldigt lite även fast jag har råd och oftast försöker vi handla begagnat då vi ska handla.
    Anledningen är att jag tycker det är så fruktansvärt onödigt att lägga pengarna på (i ditt fall hade du kunnat spara dubbelt så mycket eller amortera mer på huset för de pengarna) också är jag väldigt mån om miljön så nyköp gör vi inte ofta.

• gbgumman

Shoppar lite. Dock blir det jag köper ganska dyrt. Allt jag köper är genomtänkt och av kvalité. Driver aldrig tunt och små handlar. Då skulle jag inte ha råd att handla genomtänkt och dyrt.

• Stugmamman

Jag får också ut ca 19 000kr/mån men för mig har det blivit något av en sport att försöka köpa det mesta begagnat eller på rea. Köper julklappar och födelsedagspresenter hela året och lägger undan. Barnkläder köper jag främst på klädbytardagar och försöker alltid köpa på mig nästa storlek. Behövde överdragsbyxor förra året. Gick och väntade in rean och fick köpa dem för halva priset. Har redan köpt vinterjacka till sonen till nästa år (ny)för 50kr och halvfodrat höstställ (nytt) för 150kr.

Försöker att bara köpa sådant som vi behöver men på loppis unnar jag mig ibland lite fina, onyttiga saker som ger guldkant på tillvaron. Skrattande

• kamraten

Hej! Nu när det är vår så är det ju mer som ska handlas, både till sig själv och andra. Jag har som grej att om jag köper något ska jag försöka släng/återvinna eller sälja något annat. Det finns köp och sälj sajter där det inte kostar något att lägga upp en vara. Då förlorar man lixom ingenting på att göra det. Då känner jag ofta att jag kan handla med lite bättre samvete. :)

Svar på tråden Hur mkt shoppar ni?