• Anonym (Orolig)

Varför går det inte?

Min sambo har dålig sexlust. Nästan ingen alls. 

Jag har alltid haft dålig självkänsla men nu är den i botten. Vi har haft det ganska jobbigt. Mannen har ett jobb som kräver mycket och han är stressad.  Vi har nästan aldrig sex. Han ser mig inte längre.Vi kramas och kelar och pussas. Men sexintresset finns inte hos honom. Han säger att det inte beror på mig. Jag måste lita på det. Han vet inte varför. Om det vore så enkelt som att han tappat lusten för mig, eller att han träffat någon annan (tanken gör mig hjärtekrossad) men det är det inte. Han säger i alla fall det.

Hur ska vi göra? Jag känner mig oattraktiv och fet. Äcklig. Jag ser väll ut som folk gör mest. Jag har väll ett utseende som skulle klassas som sött. Ganska kort. Smal midja, små bröst breda höfter. Långt hår (över 20års åldern). Jag själv är väldigt självkritisk. 

När vi väl tar upp problemet (som kanske vi haft i något år) så brukar det bli bra några dagar. Men sen är vi i samma spår igen. Jag orkar inte falla tillbaka. Det känns som det är fel på mig. Kanske det är egoistiskt? Men jag känner mig inte kvinnlig och sexig mer. Vi pratar om det här problemet, då och då. Jag försöker stötta lyssna och ba här. Men han håller mycket inom sig och då börjar jag tvivla och analysera.

Tankarna som kommer i mitt huvud är:

Är jag ful? Gillar han inte mig sexuellt mer? Träffar han någon annan? Vad är felet?

Någon som haft så här? Hur kom ni ur det? Hur hittar man sex-gnistan i vardagen?

• Svar på tråden Varför går det inte?
  • Anonym (Orolig)

Ingen som har någon erfarenhet?

Svar på tråden Varför går det inte?