• SamsonS

    Överraskningsbröllop? :)

    Någon som har haft ett överraskningsbröllop här? :)

    Tänkte då inte på bröllop i samband med dop utan där man tex bjudit till en fest och väl där gift sig?

    Jag och sambon har smått börjat planera för något åt det hållet.
    Han fyller 30 nästa år och tänkte bjuda till en stor fest. När gästerna kommer till lokalen finns där folk som lämnar ut kartor eller förklarar att de ska till kyrkan (alla måste på ett eller annat sätt ta sig dit med bil).

    Någon som vill berätta hur ni gjorde eller har några bra tips/förslag? :)

  • Svar på tråden Överraskningsbröllop? :)
  • Flisan79

    Jag vill bara varna.

    Min systers ex bror gjorde exakt så på sin då blivande frus födelsedag. Eftersom att de inte berättade om bröllopet, bodde ganska långt bort och min syster med fam skulle vara tvungna att ta in på hotell samt eg behövde jobba, så valde de att inte åka.
    De missade ett bröllop de gärna hade varit med på. Om de hade vetat så hade de åkt.

  • JECJ

    Vi planerar bröllop och halva nöjet är att gå på tårtprovningar tillsammans, shoppa brudklänning med mamma, sitta och vika servetter med väninnorna över en flaska vin och andra roliga planeringssaker. Alla kanske inte gillar sånt, men jag har upptäckt att det är himla kul och spännande att planera drömbröllop med partnern, vänner och familj :) Jag skulle tycka att det var synd att gå miste om denna biten ;) Men ett överraskningsbröllop har andra fördelar. Kom bara ihåg att många kan tacka nej till en 30 års fest, men de flesta vill gå på bröllop :)

Svar på tråden Överraskningsbröllop? :)