• Anonym (ts)

Kan man vara allergisk mot chips?

När jag äter chips, alltså mellan kanske 5-20st så mår jag så fruktansvärt dåligt efter ett par timmar. När jag gått och lagt mig så vaknar jag efter någon timme och fryser fruktansvärt och mår illa. Detta har hänt efter att ha ätit chips. Först tänkte jag inte på sambandet men igår var det helt klart uppenbart för det har skett nu var gång jag ätit just chips. Godis och sådant har jag inga problem med.

Kan man vara allergisk mot chips eller vad är det som gör att man mår så dåligt av det?

• Svar på tråden Kan man vara allergisk mot chips?
  • Anonym ()

Är det samma sak vilka chips du än äter? Kan ju vara något som chipsen är tillagade i som du reagerar på.

• Anonym (Maybe)

kombinationen av hårt friterat och potatis kan ställa till det i magen för vissa
    kan vara någon krydda du reagerar på
    kan vara konserveringsmedel som används i chips som du reagerar på

sluta ät det! 

• Anonym (chipsälskare)

Haha. Jag får hemska magkramper och rännsketa av lantchips  
    BARA av lantchips.. 

Det du beskriver, frysa låter väl kanske inte som ett typiskt allergisymtom..? 
    Illamåendet kan väl däremot kanske härledas till de små godingarna

• Anonym (ts)
    Anonym () skrev 2014-02-10 12:20:00 följande:
    Är det samma sak vilka chips du än äter? Kan ju vara något som chipsen är tillagade i som du reagerar på.
    Det kvittar vilken sorts chips det är, jag mår dåligt av vilka som. Har läst någonvart att det kunde vara fettet eller en smakförstärkare i chips man reagerar på
  • Anonym (ts)
    Anonym (Maybe) skrev 2014-02-10 12:22:03 följande:
    kombinationen av hårt friterat och potatis kan ställa till det i magen för vissa
    kan vara någon krydda du reagerar på
    kan vara konserveringsmedel som används i chips som du reagerar på

sluta ät det! 
    Ja jag tänker inte äta chips mer nu när jag verkligen vet att det är det jag mår dåligt av.
  • Evelina021

Jag är allergisk mot chips. Det är nått utav E- ämnena jag inte tål. Får kramper i magen, blir svimfärdig och blir riktigt dålig i magen.

• Fia 28

Jag kräks som en galning av barbeque chips. Så ja, man kan vara allergisk mot chips, eller något de innehåller.

Svar på tråden Kan man vara allergisk mot chips?