Fråga om rekonstruktion efter förlossning
Hej!
Jag födde min son för 6 månader sedan och blev då sydd väldigt kraftigt, ca 15 stygn. Barnmorskan sa att jag fick en grad 2 men gynekologen som tittat på mig i efterhand tyckte att de gjort fel och jag borde åkt till operation istället för att barnmorskan skulle sytt mig. Har otroligt ont i ärret, kan inte hålla tillbaka gaser, har gjort ner mig några gånger när jag varit lös i magen, kan inte ha sex. Mellangården är i stort sett utplånad enligt gyn och hon tyckte att jag borde gå igenom en rekonstruktion men att det är bäst att vänta tills jag slutat amma då jag även är väldigt skör i slidan. Har en fråga, hur lång tid är man inlagd efter rekonstruktion? Vet inte om jag står ut med detta så länge till, gyn sa att om det blir för jobbigt skulle jag höra av mig tidigare, kan man göra op även fast man delvis ammar? Hur har ni gjort som gått igenom en sådan op. Vill veta allt om detta ni kan om detta!
Vill så gärna bli bra igen, kunna ha sex och önskar verkligen att kunna skaffa ett syskon i framtiden, dock vet jag inte om jag någonsin våga föda vaginalt igen. Känner mig lurad av sjukvården och vi blev även övergivna under förlossningen då det var för lite barnmorskor, så de var bara inne hos oss när det var dags att krysta, hemskt!!