• Anonym (förlovad)

Ang förlovningsringar..

Hej.

Jag undrar hur ni andra har gjort när ni förlovat er och sen gift er ang ringarna.
    Har ni både förlovningsring och giftering på er eller enabrt giftesringen?
    eller kan man ha förlovningsringen som giftesring? 

Hur har ni?

• Svar på tråden Ang förlovningsringar..
  • Anonym (klara)

Du kan ha förlovningsringen som vigselring (det har min man)
    Eller både vigselring och förlovningsring (det har jag).

Det är nog inte så vanligt att man inte bär förlovningsringen om man har en sådan också.

• Jag är bara jag

Vi har som de flesta har och som är brukligt,d.v.s jag två ringar och maken en. Han fyllde i bröllopsdatum i förlovningsringen.

• HannaCecilia

Du kan göra precis som du vill. Jag har båda. Vet många som bara har vigselringen för att båda ringarna inte funkar pga storleken/formen.

• Anonym (klara)
    Jag är bara jag skrev 2014-02-10 21:00:00 följande:
    Vi har som de flesta har och som är brukligt,d.v.s jag två ringar och maken en. Han fyllde i bröllopsdatum i förlovningsringen.
    I sverige är det mest brukligt att både mannen och kvinnan har två ringar. Nuförtiden.
  • JECJ

Jag fick min förlovningsring när min blivande make friade, snart, lite mer än ett år senare, så får jag vigselringen när vi gifter oss:) Min blivande make har bara en ring och jag kommer ha två.

• Jag är bara jag
    Anonym (klara) skrev 2014-02-10 21:08:51 följande:
    I sverige är det mest brukligt att både mannen och kvinnan har två ringar. Nuförtiden.

Icke,har jag aldrig nånsin sett!
  • The Fugly

Min man behöll sin förlovningsring som vigselring. Jag har både förlovningsring och vigselring på fingret.

• JECJ

Hmm.. Jag har aldrig sett en man med två ringar. Kanske är det något som är populärt i din umgängeskrets?
  • elyse

Vi har båda två ringar på vänster ringfinger. Han älskar smycken och såg sin chans att ha fina vardagssmycken som sticker ut lite grann. Jag vet ingen annan man som har två ringar.  

• MallaL

Svensk tradition är att man "byter ringar" vid förlovningen, dvs mannen och kvinnan har varsin. Kvinnan får sedan ytterligare en ring vid vigseln, medan mannens förlovningsring övergår till att bli vigselring. Enligt svensk tradition har alltså mannen en ring och kvinnan två. Nuförtiden är det många som kanske sett lite för mycket på amerikansk film så att enbart kvinnan får en förlovningsring, gärna då med mycket bling. I så fall får man varsin ring vid vigseln.

• Elie

Jag har bara en vigselring. Mest för att vår förlovning inte var så "fin" (som jag hade önskat) så jag ville att bara en ring skulle symbolisera själva giftemålet.

• NiminyPiminy

Vi är gifta. Jag har en ring. Vill helt enkelt inte ha två. Satsade istället på en mer utsmyckad ring. Min man har en ganska enkel ring men den hänger i kedja runt halsen då han inte kan ha den på sig när han jobbar.

• snallis

Jag har tre ringar en förlovningsring o två vigselringar. Jag kunde inte välja vigselring så min då blivande man sa
    "ta båda då älskling det är lika bra så ångrar du dig inte sen" <3
    Så nu har jag alltid två ringar på mig förlovningsringen o någon av vigselringarna,
    Min man har förlovningsringen o skrev in bröllopsdatumet i förlovningsringen.

• Dixie
    är det? 
Svar på tråden Ang förlovningsringar..