• Amkaa

Är detta en äkta Louise Vuitton ? Hjälp?

Hej ! Jag har tänkt köpa en Louis Vuitton väska. Jag skulle behöva hjälp med om den är äkta? Någon som är duktig på sånt? Skulle uppskattas !

• Svar på tråden Är detta en äkta Louise Vuitton ? Hjälp?
  • elyse

Köp den i butik på t.ex. Biblioteksgatan i Stockholm så vet du att den är äkta. 

• Godnatt

Louis Vuitton har vad jag kan gissa mig till en tunn metallfolie insydd i väskan. Det syns nämligen spår av det i väskan vid en röntgentagning, så nästa gång du flyger kan du fråga röntgenoperatören om väskan är äkta eller ej. Kopiorna ger inte alls samma återgivning.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Roxanan

Bilder på insidan, sömmar och dragkedjan behövs för att göra en korrekt bedömning. Så detaljerade som möjligt.

Göteborgare i hjärtat
  • Roxanan

Jag kan ge lite pointers att gå efter iallafall. Antalet sömmar ska vara exakt samma på båda sidorna, symmetriska monogram, datumkod och i väskan ska det finnas en D-ring. Fodret inuti är också noga att du kollar. Fråga säljaren om etiketterna låg i ett fack inuti i väskan vid köp eller på utsidan. LV har etiketterna i ett fack inuti väskan. Lita aldrig på ett äkthetsintyg, marknaden kryllar av förfalskningar.

Göteborgare i hjärtat
  • Roxanan

Å just det. Kolla att priset på kvittot stämmer med butikens pris. LV har ingen rea, outlet etc.

Göteborgare i hjärtat
  • Amkaa

Tack så mycket för tipsen ! :) Ska fråga säljaren efter fler bilder . Den säljs för 4000 kr och ska ha kostat 5300 kr vid nypris.

• Volt

Men i annonsen så står det ju att den är köpt på LV i sthlm, bara kolla kvittot o gå dit med den ju

• Amkaa

Tack alla för hjälpen ! :) Här har jag fler bilder på väskan som man kanske kan avgöra lite lättare med?

• SoStylish

Ska inte "lappen" med "Louis Vuitton Made in France" sitta där på fickan? Sen blir jag misstänksam på serienumret för enligt det ska väskan vara gjord i Frankrike den 31:a månaden år 2013 vilket ju inte går. Men de kanske ändrat designen och serienumrena så jag ska inte säga något säkert.

• SoStylish

Eller vänta, jag kom på mig själv! Den är gjord i den 31:a veckan år 2013 såklart så om den, enligt kvittot, är köpt före det så är det något skumt. I övrigt ser den OK ut, förutom att jag är osäker på att den där lappen saknas.

Svar på tråden Är detta en äkta Louise Vuitton ? Hjälp?