• clajobomlos

HJÄLP! vad gör ska man göra med genomskinlig bikini?

Nu är det så att familjen ska iväg på solsemester om någon vecka, beställde en vit bikini underdel från bubbleroom, duschade med den för att kolla om den var genomskinlig... Vilket den var :(    Kan man göra något åt det?? jag tänkte som att sy fast ett extra foder. Men hur f¨*n gör man det? Desperat behov av hjälp!

• Svar på tråden HJÄLP! vad gör ska man göra med genomskinlig bikini?
  • J90

Man får nog bara köpa en ny underdel?

Låter för krångligt att sy och grejja.

• elyse

Vita bikinidelar ska vara fodrade - kolla alltid efter det i framtiden. Kan du inte ta med bikiniunderdelen till en skräddare?

• vi och pyret

Är den genomskinlig över rumpan också?

Är det bara där fram kan man fodra med tex vitt t-shirt tyg alt. Har själv gjort så och det har fungerat fint.

• vi och pyret

Aj då, det är ju lite svårare och fodra hela byxan. Har inga bra tips där, tyvärr:(

• vi och pyret

Det går bra för hand. Räcker med att tråckla ditt det. Innan använder sömmarna på byxan syns det inte.

• Mithi

Köp en ny. Om det är akut och du inte har några klädaffärer i närheten kan du väl köpa en på typ ica?

• vi och pyret

Hmm, stavningen är på topp så här på kvällskvisten:) ( med lite oönskad hjälp från autocorreckt)

• clajobomlos

Ja men ska fiffla lite med tråd och tyg på underdelen, går de inte så blir det att köpa en ny därborta. 

• Mithi

clajobomlos skrev 2014-02-10 22:29:18 följande:
    Ja men ska fiffla lite med tråd och tyg på underdelen, går de inte så blir det att köpa en ny därborta. 
    Men varför? Varför inte bara skicka tillbaka den och byta till en ny? 
    Det blir inte snyggt om man syr till en bikinitrosa som är helt genomskinlig...
  • Volt
    Mithi skrev 2014-02-10 22:40:39 följande:
    Men varför? Varför inte bara skicka tillbaka den och byta till en ny? 
    Det blir inte snyggt om man syr till en bikinitrosa som är helt genomskinlig...
    Jag skulle inte vilja köpa en bikiniunderdel som nån har använt och duschat med, skulle du?
    Självklart kan man inte skicka tillbaka den. 
  • clajobomlos

Nej skicka tillbaka tänker jag inte göra, får väl hitta på något att göra med den. ELLER rentav slänga den

• Mithi
    Volt skrev 2014-02-10 22:44:45 följande:
    Jag skulle inte vilja köpa en bikiniunderdel som nån har använt och duschat med, skulle du?
    Självklart kan man inte skicka tillbaka den. 
    Om varan inte överensstämmer med beskrivning och bild får man skicka tillbaka. 

Om det stod i beskrivningen och syntes på bilden att trosan var genomskinlig, varför skulle då TS beställa den? Eller ja, TS kan ju ha struntat i att läsa beskrivningen och beställt bikinin i alla fall, och om så är fallet går det ju såklart inte att skicka tillbaka den...
Svar på tråden HJÄLP! vad gör ska man göra med genomskinlig bikini?