• Hawaii

Klädsel till soffan Göteborg från IKEA

Jag har soffan Göteborg från IKEA, men är inte nöjd med det röda tyget på den. Skulle önska mig en svart eller mörkgrå klädsel. Har hittat några sidor där man kan beställa nya klädslar, men tycker att 3000 kr och uppåt är lite dyrt. Finns det kanske någon här inne som har en klädsel liggande eller som ändå tänkte slänga sin Göteborgs-soffa och kan tänka sig att sälja sin klädsel till mig? Eller har Ni några andra förslag?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Klädsel till soffan Göteborg från IKEA
  • SupersurasunkSara

Kolla via blocket. Annars går det utmärkt att färga såna om man har tillgång till en stoooor tvättmaskin.

Tänk bara på att fägen är genomskinlig och lägger sig ovanpå den gamla, så färgar du med blått blir den lila osv. Dock brukar grått och svart gå bra att färga till oavsett bottenfärg.
    För bästa resultat:
    Tvätta den om den behöver det, men utan sköljmedel och centrifugera inte. Om den redan är ren så kör den på sköljning utan centrifugering först. Läs på förpackningen och gör som det står när maskinen är klar.

Minst två fpk färg går åt.

• Hawaii

Tack för svaret! Har du något tips på vilken färg man bör använda och vart man kan köpa den?

Och finns det någon som har något annat tips eller som har ett någon klädsel till soffan Göteborg. Har försökt att söka, men man får ju då dessutom upp ALLA soffor som är till salu i Göteborg och inte bara soffan Göteborg... Blir en del annonser att gå igenom. Tungan ute

• SupersurasunkSara
    Hawaii skrev 2014-02-11 15:44:35 följande:
    Tack för svaret! Har du något tips på vilken färg man bör använda och vart man kan köpa den?

Och finns det någon som har något annat tips eller som har ett någon klädsel till soffan Göteborg. Har försökt att söka, men man får ju då dessutom upp ALLA soffor som är till salu i Göteborg och inte bara soffan Göteborg... Blir en del annonser att gå igenom. Tungan ute

Hahaha ja det blir ju en del att söka igenom

Jag tror jag använde Nitor, det finns nog inte så många att välja på, Nitor och Herdins, men Nitor brukar vara det vanligaste som säljs. Ett tips, man måste inte köpa deras dyrare infärgningssalt, man kan köpa vanligt salt utan jod och använda.  den säljs ibland på Ica elle rnågot annat, ofta på ÖB, men annars brukar det vara i färgaffärer. Kanske finns det någon nätförsäljning också, det har jag inte kollat.
  • Hawaii
    SupersurasunkSara skrev 2014-02-11 15:50:49 följande:

Hahaha ja det blir ju en del att söka igenom

Jag tror jag använde Nitor, det finns nog inte så många att välja på, Nitor och Herdins, men Nitor brukar vara det vanligaste som säljs. Ett tips, man måste inte köpa deras dyrare infärgningssalt, man kan köpa vanligt salt utan jod och använda.  den säljs ibland på Ica elle rnågot annat, ofta på ÖB, men annars brukar det vara i färgaffärer. Kanske finns det någon nätförsäljning också, det har jag inte kollat.
    Tack igen! Hjärta
  • jessicakarlsson89

Hej

Jag har en svart/mörk klädsel till min IKEA soffa av modell göteborg jag kan tänka mig att sälja då jag endast använder min vita. Då ingår kuddklädsel och alles för 1000 kr om du inte redan hittat?

Mvh Jessica

Svar på tråden Klädsel till soffan Göteborg från IKEA