• Judas

En ny rak och rå BLOGG om att leva med BIPOLÄR sjukdom.

Hej! 

Jag har för första gången i mitt liv skrivit ett par blogginlägg och det hade varit väldigt fint om någon skulle vilja gå in och titta lite på texterna. Kanske till och med lämna nån liten kommentar. 

Jag försöker skriva så öppet och enkelt jag kan om att leva med psykisk ohälsa och alla problem i vardagen.
    Det är simpelt och rakt på sak, enkelt och brutalt. Jag har varit under utredning i ett år och allt väldigt nytt för mig. Jag behöver skriva av mig och jag behöver prata med andra som kanske går igenom samma sak. Att jag inte bara sprider den på facebook har att göra med att jag inte är redo att öppna upp mig för vissa av mina vänner.

Det skulle betyda jättemycket om någon vill läsa!!! Tack för ordet. 

Här är bloggen;  fromheretoinfirmary.blogg.se/

• Svar på tråden En ny rak och rå BLOGG om att leva med BIPOLÄR sjukdom.
  • aleydis

Har läst lite av bloggen, spännande! Jg är bipolär typ 1 och insjuknade 2011 och låg på sjukhus i över en månad. Jag hade turen att bli akut dålig, akut inlagd och få hjälp direkt. Går på lithium sedan i mars, trivs bra trots mkt kisseri. Känner mig fortfarande inte helt som före, jag har fått dåligt tålamod, sämre planeringsförmåga och sämre koncentration... Och är mer sur/irriterad...

• Judas
    aleydis skrev 2014-02-10 23:50:31 följande:
    Har läst lite av bloggen, spännande! Jg är bipolär typ 1 och insjuknade 2011 och låg på sjukhus i över en månad. Jag hade turen att bli akut dålig, akut inlagd och få hjälp direkt. Går på lithium sedan i mars, trivs bra trots mkt kisseri. Känner mig fortfarande inte helt som före, jag har fått dåligt tålamod, sämre planeringsförmåga och sämre koncentration... Och är mer sur/irriterad...
    Jag känner igen det där med irritation och koncentrationen. Ibland kan det börja bubbla i míg bara av att höra folks röster. Och så fort något inte funkar direkt blir jag svettig och aggresiv. Vi ska inte ens prata om när jag letar efter något. Det är väldigt mycket att ta det onda med det goda när man käkar litium tycker jag. Hoppas att det är saker om försvinner. Hur har du det med tröttheten?
  • Anonym (en till)

Även Berny Blue är ganska intressant, bloggar på nattstad.

• Queen B

Bipolär typ 2 här och din blogg är riktigt intressant att läsa. Du skriver väldigt bra så jag tackar snällt för bra lektyr :)

Ever heard of a Troll? That would be ME ;)
Svar på tråden En ny rak och rå BLOGG om att leva med BIPOLÄR sjukdom.