Jackson skrev 2014-02-11 00:17:53 följande:
Jag hade inte kommit om en kompis hade bjudit in till maskerad. För det första: Jag är inget barn och behöver således inte klä ut mig för att ha roligt. För det andra: Alla kanske inte har ekonomi att köpa maskeradkläder, den stressen ni sätter på era vänner hade jag inte velat vara med om - dessutom om de ska köpa med sig egen alkohol, transport, kanske övernattning OCH presenter till er båda.. Jag hade sagt tack men nej tack.
Oj, nu verkar det ju som att du känner våra vänner bättre än vi själva! Imponerande. Vi ska alltså ha en fest där männen har kostym, kvinnorna cocktailklänning. Till detta bär man sedan en venetiansk mask. Jag och min sambo har nyligen flyttat för att börja studera, och vi ska ha festen i vår "gamla" hemstad för att det ska bli så smidigt som möjligt för alla, då flertalet av gästerna bor i närheten. Att vi sedan bara nöjer oss med att bjuda på ca 5 glas/person har alla nog full förståelse för i.o.m. den begränsade ekonomin studentlivet ledet till. Det låter som en himla tur att vi inte har tänkt att bjuda dig, med den inställningen , Jackson. Nu åter till vad tråden var tänkt att handla om! är det någon som har tips på bra lekar/aktiviteter under en sån här tillställning? :)