Kan man bli berusad av en halv 35a Vodka och två 50 cl öl?
Hejsan, jag ska på fest för första gången snart och jag vill även dricka eftersom det är normen vid den här åldern, jag vill helst i vara den enda som inte dricker. Anledningen till att jag aldrig varit på fest förut är för att jag helt enkelt inte haft intresse eller känt mig redo, dessutom så har jag inte velat åka till de ställena jag har blivit bjuden tidigare för att det är många jag inte gillar där och så blir det alltid bråk.
I alla fall så har jag gått ihop med en vän som fixat alkohol, vi bestämde att vi skulle dela på en 35a Vodka och han har köpt fem öl (Han har druckit förut.), men eftersom jag aldrig har druckit innan så bad jag bara om två 50cl öl. Nu i efterhand är jag orolig att jag inte kommer känna av det, jag vill absolut inte bli dyngrak, det känns oansvarigt första gången när jag inte ens berättar för någon vuxen att jag ska dricka, men jag vill bli salongsberusad ungefär. Ni kanske undrar varför jag inte bara frågar om en till, men det är så att han redan har köpt allt och jag vill inte vara jobbig och be honom fixa ännu mer.
Jag är en 17 årig kille, väger ungefär 90 kg, är 191 cm lång och har aldrig druckit förut. Är det meningslöst att dricka öht eller tror ni att jag åtminstone kan bli lullig?
Tack på förhand.