• Moksha

Hur träffar jag trygga, nyfikna, "andliga" och öppna människor?

Hej! Jag är en kille på 27 år och som känner att jag har väldigt svårt att lära känna människor som är öppna, nyfikna, varma och trygga. Skulle gärna tacksamt ta emot tips på veta vart man kan hitta människor för djupare diskussioner. Gärna yngre människor som vågar uttrycka sina känslor och tankar, som vågar ifrågasätta sig själva. Gärna personer som drivs av genuina intressen, är motiverade, "andliga" och söker sin mening här i livet.. Kan man hitta dessa typer utav personligheter någonstans? Allt vackert till er.

• Svar på tråden Hur träffar jag trygga, nyfikna, "andliga" och öppna människor?
  • cissi14

Moksha, jag har funderar på samma sak - vad finns det för forum att diskutera andliga frågor i allmänhet? Utan att behöva utgå från t.ex kyrkan?
    Själv har jag fina vänner på olika håll, men ingen av dem brukar jag faktiskt prata om tro och livsåskådning med...
    Hm, inte så mycket jag hade att bidra med märker jag ;) 

• Persemona
    Moksha skrev 2014-02-11 00:36:07 följande:
    Hej! Jag är en kille på 27 år och som känner att jag har väldigt svårt att lära känna människor som är öppna, nyfikna, varma och trygga. Skulle gärna tacksamt ta emot tips på veta vart man kan hitta människor för djupare diskussioner. Gärna yngre människor som vågar uttrycka sina känslor och tankar, som vågar ifrågasätta sig själva. Gärna personer som drivs av genuina intressen, är motiverade, "andliga" och söker sin mening här i livet.. Kan man hitta dessa typer utav personligheter någonstans? Allt vackert till er.
    Festivaler kanske typ ängsbacka.
  • Moksha

Hej! Tack för era fina svar. Kyrkan kunde varit en bra idé! Har testat att gå en utav deras kurser men det kändes inte helt rätt. Anledningen var mest att religion mest har blivit intellektuella tankar och spekulationer i "huvudet". Ingen vet, men alla drivs ändå av en längtan att förstå. Man kan diskutera Bibeln och religionen länge med många spännande vinklar. Men likväl saknas det närvaro och substans. Det är precis som om tankarna man pratar om säker säkra svar just för att besvara sin egen osäkerhet.. Kan inte riktigt förklara det bättre. Ängsbacka är också ett bra tips! Har varit där 2 ggr, det är en vacker plats, bra mat och intressanta diskussioner uppstår. Men det känns ändå inte "rätt". Människor utgår från någon krystad lycka, intellektuella idéer, man gläds och dansar och nästan intalar sig sköna andliga upplysningar. Men pratar man med människorna (självfallet drar jag inte alla över en kant) så uppräcker man att det bakom dem finns tankar och känslor man försöker fly från och som man då hellre gömmer bakom gemenskapen utav "andligheten". Cissi14, tack för ditt inlägg. Fint att få ta del utav! Det är skönt att kunna få luta sig mot nära och kära, kunna umgås och dela livets samvaro! Jag bara dör mig själv undrar hur man uppnår gemenskap och finner nya vänner som delar "livets" resa när det värdsliga innehållet inte längre håller samman.. Var är de som också inte längre finner tillfredsställelse i den yttre världen men som istället bidrar med sin kärlek, kraft och sitt rika inre liv - skapar sin himmel här på jorden.

• cissi14
    Hej igen,
    Engagerar du dig i något som du känner meningsfullt, i jobbet eller på fritiden?
    Jag tänker att någon form av aktivitet, förening, kursverksamhet kan leda till möten med människor som man kanske visar sig vara på samma nivå som.
    Jag började intressera mig för yoga och ayurveda för några år sen, var med på en workshop och upplevde människorna där väldigt harmoniska, intresserade, öppna att diskutera. Dock var detta mer integrerat i en yogakurs och inga fler "diskussionstillfällen" uppstod, men den miljön och de människorna var så behagliga, man kände sig liksom nära varandra utan att ha träffats innan.
  • cissi14
    Det där såg konstigt ut!

Engagerar du dig i något som du känner meningsfullt, i jobbet eller på fritiden?
    Jag tänker att någon form av aktivitet, förening, kursverksamhet kan leda till möten med människor som man kanske visar sig vara på samma nivå som.
    Jag började intressera mig för yoga och ayurveda för några år sen, var med på en workshop och upplevde människorna där väldigt harmoniska, intresserade, öppna att diskutera. Dock var detta mer integrerat i enyogakurs och inga fler "diskussionstillfällen" uppstod, men den miljön och de människorna var så behagliga, man kände sig liksom nära varandra utan att ha träffats innan.
  • J Artur K

Hejsan Glad Vet inte om du fortfarande kollar denna tråd, Jag är själv född med andliga förmågor och kan få kontakt med andar. Jag hjälper även människor med hjälp av healing. Jag har skapat sidan

www.himlen.ifokus.se  där vi diskutterar allt möjligt inom det andliga. Även Gud, änglar, ärkeänglar , Gudar , Gudinnor allt möjligt, (Jag har haft förmågan sedan jag var barn och lagt ner mycket tid på själv att utveckla den så man har varit med om mycket inom detta (fått sett saker som ingen skulle tro på) ) 

På den sidan finns jag och andra medarbetare som har stor kunskap inom detta. (Dom andra är oerhört duktiga vet vad dom pratar om. ) 

Så du är  välkommen ditt om du vill. Vi är öppna människor och pratar om allt möjligt inom det andliga. Skrattande

Mitt användar namn på Ifokus är J-Artur-K är bara sända ett Pm om du tittar förbi där. Så får du fråga mig om saker med om du vill. Glad

www.himlen.ifokus.se

Välkommen  =)Glad

Mvh / Joakim Glad
  • grönalisa

Jag undrar detsamma. Jag är en tjej på 36 år, som saknar de riktigt djupa samtalen med någon. Finns det någon här som känner samma sak? Pm:a gärna!
    :)

• fredsduvan
    J Artur K skrev 2014-03-17 01:05:08 följande:

Hejsan  Vet inte om du fortfarande kollar denna tråd, Jag är själv född med andliga förmågor och kan få kontakt med andar. Jag hjälper även människor med hjälp av healing. Jag har skapat sidan

www.himlen.ifokus.se  där vi diskutterar allt möjligt inom det andliga. Även Gud, änglar, ärkeänglar , Gudar , Gudinnor allt möjligt, (Jag har haft förmågan sedan jag var barn och lagt ner mycket tid på själv att utveckla den så man har varit med om mycket inom detta (fått sett saker som ingen skulle tro på) ) 

På den sidan finns jag och andra medarbetare som har stor kunskap inom detta. (Dom andra är oerhört duktiga vet vad dom pratar om. ) 

Så du är  välkommen ditt om du vill. Vi är öppna människor och pratar om allt möjligt inom det andliga. 

Mitt användar namn på Ifokus är J-Artur-K är bara sända ett Pm om du tittar förbi där. Så får du fråga mig om saker med om du vill. www.himlen.ifokus.se

Välkommen  =)

Mvh / Joakim 
    Hej min mamma gick hastigt bort tror ett kärl i hjärnan brast innan fallet jag tänker mkt på henne känner att hon killar mig i håret på kvällen undrar om det stämmer? Skulle vilja veta om hon är med sina föräldrar och om hon kan visa tecken att hon finns hos mig om hon har någon hälsning...
Svar på tråden Hur träffar jag trygga, nyfikna, "andliga" och öppna människor?