• Daisybramble

Hur mår ni?

Jag har i tre veckors tid mått illa, spända bröst, molande "mens"-värk och är trött till och från. Cravings för citron, grapefrukt, apelsiner och bubbelvatten. Glad

• Svar på tråden Hur mår ni?
  • Septemberkid

Jag har också mått illa.. Men mest på kvällarna. Haft ont i magen och börjar nu få ont i huvudet om eftermiddagarna (är i vecka 12 nu). ömma, spända bröst sen början... Cravings växlar. Men POTATIS står som nummer ett. Kokade med salt är bästa. Annars pommes eller chips. Avocado, lakrits... haft en keso och ost period också! hehe!

Vilken vecka är du i? :)

• Daisybramble
    Septemberkid skrev 2014-02-13 15:38:17 följande:
    Förlåt, nu såg jag ju att du är i vecka 10 :)
    Japp, stämmer. Jag är i vecka 10 nu, i vecka 11 från och med söndag. Glad
    Mina cravings har också växlat, och jag vet inte om de är cravings heller... För jag måste inte ha det, men de maträtterna jag åt då funkade mot illamående. 
  • BjörkW

Jag går in i v 12 (!!!!!!!!!!!!!!) idag och äntligen börjar det värsta släppa! Har mått otroligt dåligt och kroppen har liksom innte fungerat. (och därför har jag inte suttit vid datorn något). Det har hänt flera gånger att jag fått lägga mig ner på golvet där jag stott och bara försöka koncentrera mig på att andas. Men för någon vecka sen så började det släppa, och istället känner jag mer och mer hur magen ändrar sig och lite småvärk i magen och ländryggen. Njuter för fullt :)

• Daisybramble
    BjörkW skrev 2014-02-15 09:30:07 följande:
    Jag går in i v 12 (!!!!!!!!!!!!!!) idag och äntligen börjar det värsta släppa! Har mått otroligt dåligt och kroppen har liksom innte fungerat. (och därför har jag inte suttit vid datorn något). Det har hänt flera gånger att jag fått lägga mig ner på golvet där jag stott och bara försöka koncentrera mig på att andas. Men för någon vecka sen så började det släppa, och istället känner jag mer och mer hur magen ändrar sig och lite småvärk i magen och ländryggen. Njuter för fullt :)
    Åh vad underbart att läsa! Jag är i vecka 11 nu och har också mått dåligt. Supertrött och illamående, som gjort mig säng- eller soffliggandes i 4 veckor. Men nu börjar jag också återhämta mig. Lite illamående har jag fortfarande, men inte trött och orkeslös. :)
    Lycka till med graviditeten! När är du beräknad? BabyHjärta
  • BjörkW
    Daisybramble skrev 2014-02-19 08:26:21 följande:
    Åh vad underbart att läsa! Jag är i vecka 11 nu och har också mått dåligt. Supertrött och illamående, som gjort mig säng- eller soffliggandes i 4 veckor. Men nu börjar jag också återhämta mig. Lite illamående har jag fortfarande, men inte trött och orkeslös. :)
    Lycka till med graviditeten! När är du beräknad? BabyHjärta

Skönt! :) Jag mår fortfarande med illa och det känns lite jobbigt ibland. Det sägs ju att om det inte går över i v 12 så sitter det i tills ungen är ute, och vi har 2 dagar kvar tills 12 fulla veckor så börjar känna att hoppet är ute och att jag helt enkelt får leva med detta. Men det är för en god sak :)

Är beräknad till, om man läser av mensen, 6 september. Men har inte gjort något ultraljud än. Och du? :)
  • Miamej

Mår skitilla mest hela tiden och är jättetrött. Hoppas att tröttheten lägger sig snart.

• ektopp

Jag går in i v. 11 imorgon och det verkar som att det vänder nu för mig *peppar peppar*. Överlag har jag väl egentligen mått ganska bra hela tiden, men tröttheten som slog till i v. 6-7 har varit tuff. Har också varit väldigt känslig för lågt blodsocker. Igår hade jag en jätteintensiv dag på jobbet, åkte direkt från jobbet till en vän och hängde där med henne och hennes tvååring i ett par timmar, och sen när jag kom hem var jag fortfarande pigg. Så nu hoppas jag att tröttheten är på väg bort. I övrigt spänner det lite i brösten (gör ont om jag springer) och molar till och från i magen.

Jag har inga cravings. Däremot har jag extra sug på vissa saker. För mig är det mest syrliga frukter och grönsaker ex citrusfrukter, päron, äpplen och tomater. Och mjölk. Och choklad med saltlakrits. 

• Daisybramble
    ektopp skrev 2014-02-20 16:28:12 följande:
    Jag går in i v. 11 imorgon och det verkar som att det vänder nu för mig *peppar peppar*. Överlag har jag väl egentligen mått ganska bra hela tiden, men tröttheten som slog till i v. 6-7 har varit tuff. Har också varit väldigt känslig för lågt blodsocker. Igår hade jag en jätteintensiv dag på jobbet, åkte direkt från jobbet till en vän och hängde där med henne och hennes tvååring i ett par timmar, och sen när jag kom hem var jag fortfarande pigg. Så nu hoppas jag att tröttheten är på väg bort. I övrigt spänner det lite i brösten (gör ont om jag springer) och molar till och från i magen.

Jag har inga cravings. Däremot har jag extra sug på vissa saker. För mig är det mest syrliga frukter och grönsaker ex citrusfrukter, päron, äpplen och tomater. Och mjölk. Och choklad med saltlakrits. 
    BjörkW skrev 2014-02-20 06:25:27 följande:

Skönt! :) Jag mår fortfarande med illa och det känns lite jobbigt ibland. Det sägs ju att om det inte går över i v 12 så sitter det i tills ungen är ute, och vi har 2 dagar kvar tills 12 fulla veckor så börjar känna att hoppet är ute och att jag helt enkelt får leva med detta. Men det är för en god sak :)

Är beräknad till, om man läser av mensen, 6 september. Men har inte gjort något ultraljud än. Och du? :)
    Jag är beräknad till den 14 september. Vi ska på kub-test på tisdag, då är jag i vecka 11+2. Åh vad jag längtar efter att få se våran bebis!! Skrattande

• Daisybramble
    Miamej skrev 2014-02-20 14:45:32 följande:
    Mår skitilla mest hela tiden och är jättetrött. Hoppas att tröttheten lägger sig snart.
    Det är jättejobbigt att må så illa. Mitt börjar lägga sig nu äntligen och jag är i vecka 11 nu. 
  • Daisybramble
    ektopp skrev 2014-02-20 16:28:12 följande:

Jag har exakt samma behov, men istället för mjölk vill jag ha milkshake med jordgubbsmak. Skrattande
  • längtarmkt

Hej alla! Jag har också mått skit, har försökt äta, men det mesta kommer upp, det börjar dock vända lite.... Läkaren har varit bra och försökt stötta. Jag har varit sjukskriven i över en månad, insett också att det jag får i mig och lyckas behålla är bättre än ingenting, oavsett vad det är. Att äta supernyttigt får vänta tills jag mår bättre. Oron har varit stor, men imorgon går jag in i vecka 14, så jag hoppas att jag kommer kunna pusta ut lite snart. Bf beräknad till 1september. Hoppas ni andra också börjar må bättre snart, har ni problem med svullen mage? Jag SER verkligen gravid ut, fast det inte borde börja synas förrän alldeles strax.....

• BjörkW

Min mage har liksom ändrat form. Den putar inte ut men istället för att bara vara "plan" så är den lite "kantig" från blygbenet och upp en bit, och sen från vardera höft och in mot magen. Dock skulle jag nog kunna gå runt i bikini utan att någon skulle tro att jag var gravid :P

12+2 idag!

• längtarmkt

Jaa, det blir ju som det blir oavsett, inget man kan påverka mer än det man stoppar i sig. Och det är ju jättesvårt när man bara mår illa hela tiden!

Svar på tråden Hur mår ni?