Hur mår ni?
Jag har i tre veckors tid mått illa, spända bröst, molande "mens"-värk och är trött till och från. Cravings för citron, grapefrukt, apelsiner och bubbelvatten.
Jag har i tre veckors tid mått illa, spända bröst, molande "mens"-värk och är trött till och från. Cravings för citron, grapefrukt, apelsiner och bubbelvatten.
Ingen som vill svara..?
Jag har också mått illa.. Men mest på kvällarna. Haft ont i magen och börjar nu få ont i huvudet om eftermiddagarna (är i vecka 12 nu). ömma, spända bröst sen början... Cravings växlar. Men POTATIS står som nummer ett. Kokade med salt är bästa. Annars pommes eller chips. Avocado, lakrits... haft en keso och ost period också! hehe!
Vilken vecka är du i? :)
Förlåt, nu såg jag ju att du är i vecka 10 :)
Jag går in i v 12 (!!!!!!!!!!!!!!) idag och äntligen börjar det värsta släppa! Har mått otroligt dåligt och kroppen har liksom innte fungerat. (och därför har jag inte suttit vid datorn något). Det har hänt flera gånger att jag fått lägga mig ner på golvet där jag stott och bara försöka koncentrera mig på att andas. Men för någon vecka sen så började det släppa, och istället känner jag mer och mer hur magen ändrar sig och lite småvärk i magen och ländryggen. Njuter för fullt :)
Mår skitilla mest hela tiden och är jättetrött. Hoppas att tröttheten lägger sig snart.
Jag går in i v. 11 imorgon och det verkar som att det vänder nu för mig *peppar peppar*. Överlag har jag väl egentligen mått ganska bra hela tiden, men tröttheten som slog till i v. 6-7 har varit tuff. Har också varit väldigt känslig för lågt blodsocker. Igår hade jag en jätteintensiv dag på jobbet, åkte direkt från jobbet till en vän och hängde där med henne och hennes tvååring i ett par timmar, och sen när jag kom hem var jag fortfarande pigg. Så nu hoppas jag att tröttheten är på väg bort. I övrigt spänner det lite i brösten (gör ont om jag springer) och molar till och från i magen.
Jag har inga cravings. Däremot har jag extra sug på vissa saker. För mig är det mest syrliga frukter och grönsaker ex citrusfrukter, päron, äpplen och tomater. Och mjölk. Och choklad med saltlakrits.
Hej alla! Jag har också mått skit, har försökt äta, men det mesta kommer upp, det börjar dock vända lite.... Läkaren har varit bra och försökt stötta. Jag har varit sjukskriven i över en månad, insett också att det jag får i mig och lyckas behålla är bättre än ingenting, oavsett vad det är. Att äta supernyttigt får vänta tills jag mår bättre. Oron har varit stor, men imorgon går jag in i vecka 14, så jag hoppas att jag kommer kunna pusta ut lite snart. Bf beräknad till 1september. Hoppas ni andra också börjar må bättre snart, har ni problem med svullen mage? Jag SER verkligen gravid ut, fast det inte borde börja synas förrän alldeles strax.....
Min mage har liksom ändrat form. Den putar inte ut men istället för att bara vara "plan" så är den lite "kantig" från blygbenet och upp en bit, och sen från vardera höft och in mot magen. Dock skulle jag nog kunna gå runt i bikini utan att någon skulle tro att jag var gravid :P
12+2 idag!
Jaa, det blir ju som det blir oavsett, inget man kan påverka mer än det man stoppar i sig. Och det är ju jättesvårt när man bara mår illa hela tiden!