Mitt X vägrar bodelning
Min fd man vägrar samarbeta kring bodelning. Jag och våra barn bor kvar i den gemensamma lägenheten som vi köpte tillsammans för många år sedan. Lånet på lgh är gemensamt dvs hälften står på hans och hälften på mitt namn. Jag har betalat lånet helt själv i över ett år då han vägrar betala sin del. Han menar på att det är jag som bor i lgh och då har han ingen skyldighet. Jag försökte komma med olika förslag på lösningar som att sälja...överlåta den till mig m m. Tog hem en mäklare för att få reda värdet på lgh...men han dök inte upp ens.
Dessutom har jag ca 375 000 kr i blanco lån som togs under äktenskapet som jag vill kräva honom på (halva lånet)
I 6 månader försörjde jag barnen helt själv då han vägrade ge mig underhåll. I dag får jag från Försäkringskassan. Jag gick minus med pengar redan från början då han gömde mina räkningar (JA NI HAR LÄST RÄTT) under tiden jag var sjukskriven..Blev opererad för förstadier till bröstcancer. Han ljög om jobb och ekonomi, så han gömde mina räkningar som han inte kunde betala. När allting avslöjades, flydde han härifrån ..innan jag hann strypa honom ( hade inte gjort det..)
Jag har inte råd med advokat och hörde med min hemförsäkring ..men det täcker inte. Vad f.. ska jag göra?
Rättshjälp fungerar inte då jag har jobb och tjänar över 300 000 om året. (kollat upp det)
Jag sitter i skit..var gift i 16 år..
Någon som har några förslag?