• HUSSAR

generator

Hejsan, jag hade tidigare problem med min generator men det fixade sig, nu så laddar den inte igen, men batterivarningslampan lyser inte, den lös till starkt som vanligt vid start som den skall sen slockna den o den laddar inte vad kan vara fel? Bilen i fråga är en skoda felicia 01:a, tack!

• Svar på tråden generator
  • HUSSAR

Ingen vet? Jag tror det beror på att varningslampan är trasig, hur byter man denna lampa i mätarhuset? :)

• Noname00

Lyser lampan om du virder på nyckeln så alla andra lampor lyser, utan att starta bilen?
    Det du ska göra är att kontrollera laddningen på tomgång med en multimeter en sån är inte dyr runt 99kr och uppåt.

• HUSSAR

Nej lampan bara slocknade efter start igår sen slutat ladda, den lyser ej vid tändning som den gjort innan som det skall:p

• hussar01

okej, men du tror inte på varningslampan? Många säger att en generator ej laddar om den är trasig, verkar va jätte svårt att byta den med, men mäter imon så får vi se

• Noname00

Jo det stämmer går lampan sönder så laddar den inte då det är en krets som måste fungera.
    Men mät ändå det måste du ändå göra innan och efter.
    Men jag tror inte din bil har vanliga lampor i instrumentet det är nog dioder.

Svar på tråden generator