• kiki

Kapselmaskin, hjälp!

Funderar på att köpa en kapaelmaskin i födelsedagspresent till syrran men det är ju en djungel. Vilken väljer man? Dolce Gusto lr Tassimo kapslar? Vilka är bäst? Dolce Gusto är väl billigare? För Dolce Gusto och Tassimo är väl två helt olika kapslar och passar inte i samma maskin?

Som sagt, kan inget om kaffe, haha Tack på förhand :)

• Svar på tråden Kapselmaskin, hjälp!
  • Lottis77

Jag har haft en Dolce Gusto Piccolo, så dålig maskin! Riktigt äckligt kaffe, och bara små koppar. Har dock inte testat några andra Dolce Gusto-modeller av lite dyrare sort, utan bytte till en Tassimo, blev denna modell:

www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/kaffe-och-espresso/espressomaskin/kapselmaskin/Bosch-TassimoTAS4212/172567.6075/

Nu är det skillnad! Mycket godare kaffe och den är inte alltför dyr med kapslar, tycker jag. Rekommenderas!

• Pikku Enkeli

Olika maskiner, olika kapslar.
    Fördelen med Tassimo är att den doserar vattenmängden själv, på Dolce Gusto måste man göra det manuellt Jag föredrar lätt Bosch Tassimo (min mamma har DeLonghi Dolce Gusto, supergott kaffe, men krångligt med vattnet).

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • kiki

Super tack för snabba svar :) Blir en Bosch Tassimo :) Lät som att den va enklast att använda :)

• Fjärilslarv

Varför inte köpa en kaffemalare eller vad det heter (en sådan som maler bönor till pulver) istället? Kapslar är ju bara dyrt snabbkaffe egentligen. Jag har testat några olika och gillar dem inte tyvärr, men alla har vi olika smak =).

• Lottis77
    kiki skrev 2014-02-11 15:13:14 följande:
    Super tack för snabba svar :) Blir en Bosch Tassimo :) Lät som att den va enklast att använda :)
    Den är jättesmidig! Hoppas du blir nöjd.
  • L i n n

Jag har också en Tassimo!!

Blir supergott och perfekta koppar varje gång då de individuella streckkoderna på kapslarna talar om mängden vatten, bryggtid och temperatur!

• kiki

Spännande, hon fyller nästa vecka. Tänkte köpa 3-4 olika sorter, vilka "måste" man ha? Cappuccino och varm choklad tänkte jag iallafall, men vad mer? :) Dricker som sagt inte kaffe så vet inte vad som smakar "bäst"

• L i n n
    kiki skrev 2014-02-12 00:43:06 följande:

Spännande, hon fyller nästa vecka. Tänkte köpa 3-4 olika sorter, vilka "måste" man ha? Cappuccino och varm choklad tänkte jag iallafall, men vad mer? :) Dricker som sagt inte kaffe så vet inte vad som smakar "bäst"

Cappuccino är min favorit!

Jag dricker inget annat, men min pojkvän har vanligt kaffe som han gör i Tassimo.

Så nån sån kanske?

Eller Latte?

Te?

På nätet kan man också köpa förpackningar med mixade prova-på-kapslar i olika smaker.
  • kiki

Vilken sida hittar man mix-påsen? Hittar inte :(

• blomman07

Alltså gillar man sött så MÅSTE man smaka Tassimo caramel latte eller vad den heter. Den är underbar, jag vågar inte ens köpa den för jag dricker bara upp alla på en gång.

• Pikku Enkeli
    blomman07 skrev 2014-02-12 17:46:54 följande:
    Alltså gillar man sött så MÅSTE man smaka Tassimo caramel latte eller vad den heter. Den är underbar, jag vågar inte ens köpa den för jag dricker bara upp alla på en gång.
    Jag tyckte den var vedervärdig... Tänk så olika man är ! Glad
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
Svar på tråden Kapselmaskin, hjälp!