• Anonym (trött och ledsen)

Jag är trött på att sambon stökar ner här hemma utan att städa efter sig!

Jag tycker att sambon stökar ner här hemma utan att städa efter sig.

Han torkar inte bordet efter sig när han har ätit frukost,han diskar inte efter sig när han har ätit frukost,han går in med med smutsiga skor osv

Just på grund av detta tycker jag inte att det går att ha rent och snyggt här hemma hur mycket jag än anstränger mig med att städa.,

Hur kommer man tillrätta med detta?

• Svar på tråden Jag är trött på att sambon stökar ner här hemma utan att städa efter sig!
  • PinkSugar

Fast ärligt talat hur mycket disk blir det på en frukost? Är hemma blir det max ett glas, en smörkniv och en osthyvel. Ibland bara en sked. Helt onödigt att ställa sig och diska för det.

• Defeateris
    PinkSugar skrev 2014-02-11 16:27:45 följande:
    Fast ärligt talat hur mycket disk blir det på en frukost? Är hemma blir det max ett glas, en smörkniv och en osthyvel. Ibland bara en sked. Helt onödigt att ställa sig och diska för det.
    Fast om det blir så lite disk tar det ju max en minut att diska det, eller hur? Så vad är då problemet?

TS - har du pratat med din sambo om det? Vad säger han då?
  • Feltryck01

Vilket slöseri på vatten att diska två ggr/dag. Bättre att vänta till kvällen och fylla diskhon med vatten och ta allt på en gång då istället om man nu handdiskar allt.

PinkSugar skrev 2014-02-11 16:27:45 följande:
    Poängen är att det stöka ner mer här hemma än vad man kan tro.
    I och med att han heller inte torkar bordet efter sig ligger det en massa brödsmulor kvar på vaxduken som i sin tur åker ner på golvet och skräpar ner.

Varje morgon diskar jag efter honom och torkar bordet efter honom.

• Valhall

Sluta diska ock städa upp efter honom om det är så jobbigt, och släng all smuts på hans sida av sängen istället.

Prova annars en ganska radikal lösning....kommunikation!!! 

• Mandel
    Anonym (trött och ledsen) skrev 2014-02-11 16:47:44 följande:
    Poängen är att det stöka ner mer här hemma än vad man kan tro.
    I och med att han heller inte torkar bordet efter sig ligger det en massa brödsmulor kvar på vaxduken som i sin tur åker ner på golvet och skräpar ner.

Varje morgon diskar jag efter honom och torkar bordet efter honom.

Sluta torka av efter honom då!

Låt det vara och se hur lång tid det tar innan han märker högen eller så samlar du ihop smulorna i en liten burk och ger till honom efter en vecka med förklaringen att här har han sina älskade smulor. Du trodde han ville spara dem eftersom han lämnat dem på bordet varje morgon. Annars kan du tömma burken i hans säng...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Vaniljpinglan
    Anonym (trött och ledsen) skrev 2014-02-11 16:47:44 följande:
    Poängen är att det stöka ner mer här hemma än vad man kan tro. I och med att han heller inte torkar bordet efter sig ligger det en massa brödsmulor kvar på vaxduken som i sin tur åker ner på golvet och skräpar ner. Varje morgon diskar jag efter honom och torkar bordet efter honom.

Bedrövligt så det kan va, du får separera ts
    Vaniljpinglan skrev 2014-02-11 17:09:30 följande:

Bedrövligt så det kan va, du får separera ts
    Så illa är det säkert inte!
    Men tycker ändå att i ett samboförhållande att man ska göra det med man kan för att underlätta för varandra.

Har i och för sig pratat med honom lite idag om det.
    Hoppas såklart att det hjälper.
  • Anonym (Galen!)

Alla har vi å andra sidan små egenheter för oss som den andra Partnern kan finna enerverande. Min man lämnar kläder över hela huset med förklaringen om att han ska ha dem nästkommande dag. En tröja i soffan, byxorna på hallgolvet osv. Smulorna han lämnar på diskbänken är mitt minsta problem.... :)

Svar på tråden Jag är trött på att sambon stökar ner här hemma utan att städa efter sig!