• Anonym (Snedsteg!)

Tjejer, berätta om du varit otrogen!

Jag vill veta hur ni tjejer som varit otrogna tänker om det och hur det kom sig? Hur gick det sen? Berätta eller inte berätta?

Jag är en tjej och har varit otrogen men kommer göra slut med pojkvännen för jag kommer ALDRIG kunna se han i ögonen igen! Jag älskar han och hatar mig själv just nu. Känns så hemst! Mår väl som jag förtjänar!

• Svar på tråden Tjejer, berätta om du varit otrogen!
  • Anonym (sanna)

Jag har aldrig varit otrogen, men har alltid sagt att OM jag skulle vara det så skulle jag göra slut med min kille utan att berätta om otroheten. För jag hade inte längre förtjänat honom. Men nu när jag är äldre så vet jag inte om det är rätt att göra så. Han kanske hade förlåtit dig och velat vara med dig iallafall, och du berövar honom den möjligheten om du inte berättar för honom. Men om du tänker att du vill lämna oavsett så bör du inte berätta. Då är det bara onödigt att såra honom ännu mer.

Att du mår dåligt visar att du faktiskt är en bra person som har ett samvete. Vi gör alla fel ibland, och du förtjänar ändå kärlek.

• Nyfiken gul

ja det har jag. 

Min man vet om snedsteget och han förstår fullständigt varför det hände och vi har gemensamt bearbetat det och lagt det bakom oss. Vi är ju fortfarande gifta. 

Men jag vet att det var the one and only chans , skulle jag trilla dit en gång till så vet jag att det är finito helt. 

Min man utsattes för nedskärningar på sitt jobb, skiftgångar gjordes om och folk sparkades hejvilt. Maken blev kvar men det påverkade honom negativt allt så han tog till flaskan. Vår son som då var 2 år kom ikläm rejält i våra gräl och jag försökte vara hemifrån så mycket som möjligt. En kollega fångade upp mig och såg hur förtvivlad jag var och tja... klassisk historia. Han lyssnade, förstod, tröstade och det ena ledde till det andra.  Men vi fick faktiskt känslor för varandra och vi var så nära att bryta upp och skaffa ett eget liv med varandra. Men av olika orsaker blev det inte så och jag vände åter till min man som då var medveten om det hela och vi pratade pratade och grät, grät och pratade ännu mer.  
    Han insåg vilket svin han var och under hur lång tid det också pågick.  Jag valde dock att vara otrogen , jag behövde ju inte . Men han förstår att jag valde otroheten som i ett led att jag också mådde dåligt och led. Han började dricka och jag var otrogen. Så krass var den verkligheten. 

Idag har vi lappat ihop det hela. Vår son är 6 år gammal och nu funkar allt igen .  

Det är en jobbig tid och såren är öppna för oss båda , vi pratar sällan om det men eftersom jag jobbar med kolelgan så inser ju maken att han kommer på tal ibland hemma. Det är svårt men det kan vi inte göra något åt. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Snedsteg!)

Tack för era ord! Nu gråter jag igen!! Han skulle ALDRIG förlåta mig och eftersom vi haft det uselt länge så kanske det är lika bra att gå ifrån varandra.

Känner mig så ääcklig och hemsk bara. Om jag iallafall vart otrogen med någon speciell men detta var med ett hemskt ex på en fest och just det skulle göra det hundra miljoner värre för han.

• Anonym (sanna)
    Anonym (Snedsteg!) skrev 2014-02-11 17:49:17 följande:
    Tack för era ord! Nu gråter jag igen!! Han skulle ALDRIG förlåta mig och eftersom vi haft det uselt länge så kanske det är lika bra att gå ifrån varandra.

Känner mig så ääcklig och hemsk bara. Om jag iallafall vart otrogen med någon speciell men detta var med ett hemskt ex på en fest och just det skulle göra det hundra miljoner värre för han.
    Vet du... Jag har precis som alla andra sagt att jag inte skulle kunna förlåta otrohet. Men sen var mitt ex otrogen mot mig. Och jag förlät honom. Jag kunde inte kasta bort allt vi hade pga ett misstag (eller ens fem!), och då hade vi inte ens ett bra förhållande från första början.

Han kommer att vara arg och ledsen när du berättar. Han vill kanske inte se dig på ett tag. Men sen kanske han förlåter när han fått smälta det, och kan ge dig en ny chans. Du tänker ju lämna relationen för att du är rädd att förlora honom om du erkänner. Men du förlorar ju honom om du lämnar relationen också. Genom att stanna och vara ärlig så har du iallafall en chans.

Du är inte äcklig eller hemsk. Du är knappast den första som är otrogen, eller den sista. Sånt händer. Jag tror de flesta hade föredragit att det hände på det sättet än att det var med någon som du hade känslor för. Sex är bara sex.
  • Nyfiken gul

om du ska lämna honom så ska du göra det för att ni haft det dåligt. Punkt.

Du ska inte lämna honom pga att du varit otrogen.  Det är i så fall ettt gemensamt beslut om du berättar att du varit otrogen och ni då beslutar att det är bäst att gå isär.

men lämna honom inte i ovisshet. Det kanske GÅR att rädda?  

Du nådde en punkt där du var otrogen, ja shit happens.  Men frågan nu är ju vad du gör nu?  Lämnar du honom för att det var dåligt och du inser att det inte går att rädda. Eller lämnar du för att du inte klarar av att vara ärlig och säga att du var otrogen? 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Flickvän)

Jag var känslomässigt otrogen för att ta mig ur ett misshandelsförhållande med mina barns pappa, hade aldrig klarat av att gå om jag inte träffat en man som fick mig att känna mig värd att må bra. Vår kontakt var främst per telefon, då vi pratade i minst tre timmar varje kväll i de två veckorna fram till att jag lämnade min man.

Mot samma elaka man var jag också otrogen sista halvåret med enstaka sexuella förbindelser (och ibland någon kyss bara), när han hade slagit mig och behandlat mig som skit tyckte jag att jag hade rätt att göra vad jag ville.

• Afterlife

TS, kan det vara så att du var otrogen som en reaktion på att ert förhållande var dåligt?

Det var jag. Men otroheten fick mig att inse att förhållandet var på väg att ta slut ändå. Så jag gjorde slut och berättade aldrig att jag bedragit honom. Vårt förhållande hade ändå aldrig gått att rädda.

Går ert att rädda?
    Vad är det som gör att det varit uselt länge?
  • Anonym (Snedsteg!)
    Afterlife skrev 2014-02-12 09:44:03 följande:

TS, kan det vara så att du var otrogen som en reaktion på att ert förhållande var dåligt?

Det var jag. Men otroheten fick mig att inse att förhållandet var på väg att ta slut ändå. Så jag gjorde slut och berättade aldrig att jag bedragit honom. Vårt förhållande hade ändå aldrig gått att rädda.

Går ert att rädda?
    Vad är det som gör att det varit uselt länge?
    Vet faktiskt inte alls vad som hände. Tyvärr vart jag alldeles för full och ja, sen hände det och jag kommer knappt ihåg hur det startade.

Har gjort slut med killen i fråga nu iallafall. Men mår som en påse skit! Panikångest på nätterna, gråter och jag känner mig så äcklig! Som att jag inte har nåt människovärde kvar.

Vårat förhållande har varit på och av i över ett års tid. Bor ca 40 mill från varandra. Och det är alltid fint då vi ses men där emellan är det åt helvete. Så ja, jag vet varken ut eller in längre. Kanske borde låsa in mig på psyk ett tag! Orkar inte med mina tankar och känslor. Vill bara söva ner mig i några månader! Vill inte visa mig ute längre!

Jag är rädd!!!
  • Anonym (sanna)
    Anonym (Snedsteg!) skrev 2014-02-12 14:24:14 följande:
    Vet faktiskt inte alls vad som hände. Tyvärr vart jag alldeles för full och ja, sen hände det och jag kommer knappt ihåg hur det startade.

Har gjort slut med killen i fråga nu iallafall. Men mår som en påse skit! Panikångest på nätterna, gråter och jag känner mig så äcklig! Som att jag inte har nåt människovärde kvar.

Vårat förhållande har varit på och av i över ett års tid. Bor ca 40 mill från varandra. Och det är alltid fint då vi ses men där emellan är det åt helvete. Så ja, jag vet varken ut eller in längre. Kanske borde låsa in mig på psyk ett tag! Orkar inte med mina tankar och känslor. Vill bara söva ner mig i några månader! Vill inte visa mig ute längre!

Jag är rädd!!!
    Vad är du rädd för? Otrohet är aldrig bra såklart, men det är inte hela världen...  Berättade du för honom?
Svar på tråden Tjejer, berätta om du varit otrogen!