Anonym (Snedsteg!) skrev 2014-02-11 17:49:17 följande:
Tack för era ord! Nu gråter jag igen!! Han skulle ALDRIG förlåta mig och eftersom vi haft det uselt länge så kanske det är lika bra att gå ifrån varandra.
Känner mig så ääcklig och hemsk bara. Om jag iallafall vart otrogen med någon speciell men detta var med ett hemskt ex på en fest och just det skulle göra det hundra miljoner värre för han.
Vet du... Jag har precis som alla andra sagt att jag inte skulle kunna förlåta otrohet. Men sen var mitt ex otrogen mot mig. Och jag förlät honom. Jag kunde inte kasta bort allt vi hade pga ett misstag (eller ens fem!), och då hade vi inte ens ett bra förhållande från första början.
Han kommer att vara arg och ledsen när du berättar. Han vill kanske inte se dig på ett tag. Men sen kanske han förlåter när han fått smälta det, och kan ge dig en ny chans. Du tänker ju lämna relationen för att du är rädd att förlora honom om du erkänner. Men du förlorar ju honom om du lämnar relationen också. Genom att stanna och vara ärlig så har du iallafall en chans.
Du är inte äcklig eller hemsk. Du är knappast den första som är otrogen, eller den sista. Sånt händer. Jag tror de flesta hade föredragit att det hände på det sättet än att det var med någon som du hade känslor för. Sex är bara sex.