Vad äter man med Gnocchi?
Sambon kom hem med ganska stor påse med Gnocchi i dag. Jag gjorde tomatsås och stekt falukorv, fungerade ok men inte mer. Vad är gott igentligen till Gnocchi?
Sambon kom hem med ganska stor påse med Gnocchi i dag. Jag gjorde tomatsås och stekt falukorv, fungerade ok men inte mer. Vad är gott igentligen till Gnocchi?
Gräddiga såser. T.ex kantarellsås.
Eller gräddsås med ryccola och soltorkade tomater.
om inte falukorv funkar med gnocchi så funkar inget!
Falukorv är ju universalprodukten som kan ätas med/utan allt!
Går man in på www.ica.se (ja, smygreklam) o söker i deras otroligt matnyttiga Receptbank på "gnocchi" så uppenbaras 213 olika recept.
Alternativet är att man utrustar sambon med en mer detaljerad inköpslista.
;)
=/\=
Kan man ersätta recept som innehåller pasta el ris med gnocchi?
men herregud, gnocchi är ju för sjuttan helt vanlig enkel pasta..
vi blandar friskt: Kyckling, soltorkadetomater, fetaost, rödlök, tomater, gurka, bacon, zuccini...
Inte allt på samma gång såklart...
Jag åt gnocchilåda idag! Supersmarrigt och enkelt! Kanske inte det nyttigaste.. Men, men..
Koka gnocci
Stek 2 pkt bacon o en gul lök
Blanda 1 burk greve-mjukost med 1 pkt matlagningsgrädde
Smöra en ugnsfast form, lägg baconen i botten, gnocchin ovanpå.
Häll över ost/gräddblandningen. Peppra lite.
In i ugnen på 220 grader i 30 minuter.
SUPERGOTT!!
Lena, nej det är det inte. Gnocci är en färskpasta som skiljer sig från annan färskpasta så, att ungefär hälften av durumvetemjölket är utbytt mot kokt potatis. Så det blir en deg som man formar små "bollar" av, och sedan kokar. Det är inte alls som vanlig pasta, så herregud på dig själv
jag e kock så jag vet faktiskt vad gnocci är , har det själv i skåpet med all annan pasta.
jaså , ni menar potatisklimp, det är ju en helt annan sak
.
annars finns det pasta som heter gnocchi
Finns det annat än pasta som heter gnocci? Då har jag missat nått..