bäbis är för lång för min sjalknytning..?!
jag har burit henne sen dag ett i en trikåsjal från granit, lånad av en vän, och jag har alltid knutit så hon sitter med benen om min mage och "sitter" mot min överkropp. hon älskar att bli buren i sjalen, och när hon vill sova lägger hon bara huvudet mot min hals. jättemysigt. MEN. nu är hon två månader och huvudet hamnar vid min haka. hon fixar fortfarande sovandet eftersom hon kryper ihop (gulle), men när hon ska träna nacken och spana på saker krockar vi ju!! om jag lossar på alltet så hon kommer ner en bit tappar jag stödet känner jag, och hon sitter mer osäkert i o m att sjalen helt enkelt är löst sittande...
hjälp! ska jag byta sjal? nån annan knytteknik? när de är så här små och sladdriga i nacke och rygg ska man väl inte sjalbära dom på nåt annat vis? vi har en bärsele också men den har jag bara när vi är ute och går, den vill hon inte sova i på samma sätt och hämmar mig som brukar försöka göra massa hushållssysslor med henne i sjalen. vilket hon också verkar vara förtjust i... VILL att det ska funka med sjal, vi har trivts så bra hittills! granits sjal är lite kortare än tex tricot slen, men tyget räcker ju det är bara att det blir så löst, kan det bli bättre med en längre trikåsjal? eller ska jag gå över till vävd, är det bättre i o m stadigare??