• Plutt05

Vilken sjal från babyproffsen rekommenderar ni?

Har lite funderingar på att köpa en bärsjal men vet inte mycket om det.
    Har tittat i babyproffsens nya katalog och de verkar ju bra men vad kostar de?

Har man överhuvudtaget användning av en? Vi har både bärsele och bärstol så det kanske är onödigt? Vår dotter är fem månader nu....

• Svar på tråden Vilken sjal från babyproffsen rekommenderar ni?
  • Naimiez

Om jag måste välja från Babyproffsens sida för dig blir det en BB-Slen, 4-5 m. En elastisk är mera för nyfödda. En ringsjal är för kortare bärstunder.

Har testat bärstol men jahg ramlar bakåt. I sjal sitter barnet mer "på" dig och avlastar bättre. Rekommenderar isåfall en Ergo/Patapum som är en bärsele som en bärstol utan stålställningen.

Se massa info på www.sjalbarn.se. Där finns återförsäljare, ambassadörer och träffar såp du kan testa innan du köper.

Rekommenderar dig starkt att testa sjal/ergonomisk bärsele istället för Bärstol/BabyBjörn.

• pcotjej

baby björn är väl inte heller så jättebra för barnets höfter har jag hört, stämmer det?

• Plutt05

Det finns så många olika varianter av sjalar, har försökt kolla lite tidigare men vet inte alls vad man ska satsa på. Därför tänkte jag att babyproffsens katalog minskade urvalet lite.....

Ska försöka leta rätt på en sjalträff så jag kan testa lite...

• Naimiez

pcotjej : Stämmer. BabyBjörn är inte så väldans ergonomisk för barnet.

• Mossberg

Plutt05, vart bor du? Om du går in på www.sjalbarn.se kan du garanterat hitta någon träff som ligger i närheten av där du bor.
    Det är helt fantastiskt, detta med sjal och det är en riktig djungel
    Visst är det så att en långsjal är bättre än en kortsjal (partiskt tyckande). Kortsjalen kan du använda för kortare bäranden, inne och så. Men om du vill kunna bära länge är den längre sjalen mycket mer avlastande och variationsrik.
    Lycka till!!

PS. Jag har två sjalar till salu. Gå in och kolla i mitt galleri.

• Alicemamma

Jag har en elastiskt sjal till min femmånaders. Jag är helnöjd. Hade babybjlrna förut, men detta är ycket bättre

Svar på tråden Vilken sjal från babyproffsen rekommenderar ni?