• Anonym (Undrar)

Vad är skälet till att ni i er familj väljer att låta bonusbarnet gå efter enbart bioförälderns tider på skola/dagis?

Lever ni med en partner med ett barn sedan innan och kanske även har gemensamma barn? Hur lägger ni upp hämtning och lämning, tar den som hämtar/lämnar med sig båda barnen eller bara ett? Varför har ni just det upplägget som ni har? 
    Vad tycker barnen om upplägget? 

• Svar på tråden Vad är skälet till att ni i er familj väljer att låta bonusbarnet gå efter enbart bioförälderns tider på skola/dagis?
  • Ann Cistrus

Vi har två gemensamma varav en 2,5-åring som går på dagis 15h/v. Sambon lämnar dottern i skolan vid 8, jag lämnar vår son på dagis vid 9. Jag hämtar sambons 8-åring på fritids efter att jag hämtat sonen. De dagar han är ledig från dagis hämtar jag bonusen vid 15:30-16 beroende på hur de små barnen sover/äter osv. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Ann Cistrus skrev 2014-02-12 16:37:23 följande:
    Vi har två gemensamma varav en 2,5-åring som går på dagis 15h/v. Sambon lämnar dottern i skolan vid 8, jag lämnar vår son på dagis vid 9. Jag hämtar sambons 8-åring på fritids efter att jag hämtat sonen. De dagar han är ledig från dagis hämtar jag bonusen vid 15:30-16 beroende på hur de små barnen sover/äter osv. 
    "dottern" jag pratar om är då sambons dotter, min bonus. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Litet My

Vi lägger upp det efter mina tider eftersom jag har mest märkliga tider dvs jobbar natt och pluggar (är bioförälder). Oftast brukar han lämna och jag hämta. Fungerar utmärkt.

• Anonym (klara)

det är mina barn så de går efter mina tider de veckor jag har dem :) 

• Anonym (bio)
    Anonym (klara) skrev 2014-02-12 18:38:44 följande:
    det är mina barn så de går efter mina tider de veckor jag har dem :) 
    Samma här. Jag har valt att skaffa barn så det är jag som lämnar och hämtar dem, efter mina arbetstider.
  • Anonym (.)

Maken både lämnar och hämtar (min) son. Ibland har han med sig vår gemensamma och ibland har han inte det. 

• Ann Cistrus
    Anonym (.) skrev 2014-02-12 19:37:06 följande:
    Maken både lämnar och hämtar (min) son. Ibland har han med sig vår gemensamma och ibland har han inte det. 
    Missförstår nog nu, men hämtar han ibland din son men inte ert gemensamma? 
  • Anonym (Förr)

Det borde väl vara självklart..? Jag tycker att det är för jävligt, när vissa låter en ny partner ta allt jobbet med att hämta, lämna och passa barnen...

Har BÅDA barn sedan förr däremot, så kan man ju ha ett samarbete där den ena lämnar alla barn och den andra hämtar alla barn... etc..

• Anonym (Lina)

Bor inte längre med min sons pappa men när jag gjorde det gick hans barn helt efter hans tider. Tror inte ens barnen tänkte tanken att jag kunde hämtat dom. När vi träffades arbetade jag och slutade nästan alltid tidigare än honom och sen var jag hemma föräldraledig med vår gemensamma, men vi hade den fördelningen att han skötte mer eller mindre allt gällande sina barn.

• Anonym (Lina)

Såg att du frågade om skälet... Att jag inte ville helt enkelt. Tyckte inte att de betedde sig speciellt bra pga deras föräldrars uppfostran och ansåg då inte att jag skulle behöva dras med beteendet. Exempelvis bråkade de min stop och den äldsta slogs vilket föräldrarna inte gjorde så mycket för att sätta stop för. Jag ville varesig ha mig själv eller sonen runt dålig stämning med tjafs hela dagarna, så därför hade jag inte hand om hans barn och därför valde jag att flytta. Jag hade inga varmare känslor för barnen pga deras beteenden och tyckte därför inte att vi borde bo ihop. Jag anser att man borde tycka om sina bonusbarn så pass att man faktiskt vill ex hämta dom tidigare ibland, vilket jag tyvärr inte gjorde och ansåg därför inte att jag var passande att vara deras "bonus".

Svar på tråden Vad är skälet till att ni i er familj väljer att låta bonusbarnet gå efter enbart bioförälderns tider på skola/dagis?