• keeponrolling

Tiden för KS!? V.39+0... Va har ni fått??

I mitt landsting gör dom tydligen KS i V.39+0....

kändes jäkligt sent? Man läser om alla som fått planerat snitt som gör det iaf 5-10 dagar innan beräknat BF.. 39+0 (v.40) e la ändå BF datumet eller? tycker de d'r e en djungel.. idag e ja i vecka 34+4.. Så de e la typ 5v kvar.

blir int klok på att.. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-12 20:26
    please help... =S

• Svar på tråden Tiden för KS!? V.39+0... Va har ni fått??
  • helene 355

vecka 39 + 0 är ju en vecka innan bf, typ 6,7 dagar innan så de stämmer ju med 5-10 dagar innan.

• keeponrolling
    helene 355 skrev 2014-02-12 20:27:19 följande:
    vecka 39 + 0 är ju en vecka innan bf, typ 6,7 dagar innan så de stämmer ju med 5-10 dagar innan.
    De e så? va ju inge konstigt då ju. haha tusen tack för infon hörru  =) de härmed graviditet o allting e som en djungel för mig.
  • RöttÄrSött

Jag fick tid tre dagar innan bf. De har sett att många barn hade problem med syresättningen då de plockades ut två veckor före varav de frivilliga snitten läggs så sent som möjligt. Skulle man få värkar eller vattnet gå så var det bara att åka in då för snitt

Lycka till!

• keeponrolling
    RöttÄrSött skrev 2014-02-12 23:13:14 följande:
    Jag fick tid tre dagar innan bf. De har sett att många barn hade problem med syresättningen då de plockades ut två veckor före varav de frivilliga snitten läggs så sent som möjligt. Skulle man få värkar eller vattnet gå så var det bara att åka in då för snitt

Lycka till!
    Ok. Så du gjorde typ 39+4? 
    Ja dom sa det.. bara o åka in om de sätter igång.. hoppas man slipper det =P i min gravid app står det att jag har 36 dagar kvar idag.. Då kan ja dra bort 7dagar så då har jag typ 29 dagar
    kvar? =D wow hehe.
  • Lottadj

Fick 6 dagar innan beräknad förlossning. I förra veckan ringde förlossningen och meddelade att snittet framflyttats med 6 dagar (som är idag). Har dock inte snittats idag - det skedde akut tidigt i söndags. Så även om du har ett snitt sent så genomförs det om vattnet går eller värkarna kommer igång. Skillnaden är att det då anses som ett akut snitt.

• Cissipissi

Fick snitt typ 15 dagar före bf. Försökte få det några dagar senare men då dom att det var så stor risk att förlossningen skulle starta av sig självt..

• Carro2172

hej! fick reda på att jag skulle få ett planerat kejsarsnitt i onsdes då jag var på vändningsförsök.. kändes sådär faktiskt.. men sen när brevet kom hem med datumet i fredes fick jag panik.. bf den 17 mars... o jag fick tid den 18 mars! en dag efter bf! kan man kalla planerat? känns inte alls bra så jag ringde men de hade inga andra tider

• keeponrolling
    Carro2172 skrev 2014-02-23 10:45:31 följande:
    hej! fick reda på att jag skulle få ett planerat kejsarsnitt i onsdes då jag var på vändningsförsök.. kändes sådär faktiskt.. men sen när brevet kom hem med datumet i fredes fick jag panik.. bf den 17 mars... o jag fick tid den 18 mars! en dag efter bf! kan man kalla planerat? känns inte alls bra så jag ringde men de hade inga andra tider
    Dom har bra konstig planering ibland.. de du kommer få göra e ju åka in om de sätter igång så får du akut snitt istället.. tråkigt o behöva vänta så länge bara.. ja fick mitt datum nu oxå ska ha nån dag innan dig. men fick iag 7dagar innan bf. förstår hur du känner dig =(. Meeeen snart ev i där o när de e över kommer vi tänka, de där va ju ingenting <3 kram
  • mammasälskling

När jag väntade sonen så fick jag en tid 10 dagar före bf..då var jag helt inställd på vanlig förlossning vilket jag tyckte va jobbigt att bara ha 10 dagar på mig att vänja mig vid ett snitt...då vart det snitt vecka 38 + några dagar..med dottern fick jag med planerat och då i vecka 39+ några dagar...

Nu med tredje kommer det med bli planerat och vet ej ännu vilket datum men kan tänka mig i vecka 39 igen..dom försöker sätta sånära bf som möjligt men ändå så den inte hinner starta...som jag har förstått det iaf

Svar på tråden Tiden för KS!? V.39+0... Va har ni fått??