• Airona

Magproblem som inte går över. :(

Behöver hjälp. Jag har seder haft problem med min mage. Allting började med att jag åt för mkt socker en kväll och blev illamående.
    Sen dess har jag inte blivit bra.
    Det kommer o går lite i perioder där de är värre i bättre. Symptomen är: ILLAMÅENDE, OROLIG MAGE, SUR MAGE, GASIG OCH RAPIG, MAGKNIP, HALSBRÄNNA, sura uppstötningar, SMÄRTA I ÖVRE MAGEN, DÅLIG I MAGEN mm...

Jag kan ju meddela att jag har funktionell dyspepsi och är h.pylori positiv. Men det tror jag inte är enda anledningen till mina problem för det har jag haft problem med länge mer eller mindre. Men illamåendet i problemen med lägre magen är nytt. December. Och illamåendet är värst.

Vad tänker ni??? Har en ide men vill få lite idéer från er andra vad ni tror. So shoot!!!

• Svar på tråden Magproblem som inte går över. :(
  • Cyberdad

IBS är en värdelös diagnos kan jag tycka. Jag är visserligen inte läkare, men jag är benägen om att hålla med många andra som menar att det är en slaskdiagnos.

• Signe88

Hej! Jag känner igen mig mycket i det du skriver TS. Jag är också fått bekräftat att jag är h.pylori positiv. Detta behandlar man tydligen inte såvida man inte har magsår. Enligt min läkare har var och varannan människa denna bakterie när man kommer upp lite i ålder. Vad säger din läkare?
    Mina symptom är att jag känner mig uppblåst, mätt, maten står mig upp i halsen och jag får uppstötningar ibland när jag äter och dricker, när jag behöver rapa.
    Har du gjort någon gastroskopi?

Med vänlig hälsning, Signe

Svar på tråden Magproblem som inte går över. :(