• ljh89

som en vattenballong😅

Lite peppning!!😏. Nu är man gravid i vecka 32 har gått upp 23 kg galet mycket!! Känner mig som en fylld vattenballong. Det känns ju inte så kul. Dessutom har man bristningar upp över höfterna runt låren upp på rumpan och självklart runt brösten. Svullna ben. Kallar mig själv zebran haha. Min sambo är väldigt vältränad. Han ser ut som en pinne jämfört med mig. Snart så är det över skönt! Allt är tung nu. Hur mår ni?. Hur mycket vikt har ni gått upp?. Man får vara glad över att det kommer något underbart snart i det tunga. Längtar otroligt mycket💕

• Svar på tråden som en vattenballong😅
  • Fröken Frågvis

Gick in i v 33 idag. Har gått upp 13kg och mår rätt kasst. Känner mig fet och otymplig, har väldigt ont i ryggen. Är grymt förstoppad. Svårt att andas. Sover dåligt. Konstanta sammandragningar. Fruktansvärd halsbränna och reflux. Foglossningen har märkligt nog blivit mycket bättre. Familjen börjar nog ledsna på mitt gnäll och själv längtar jag ihjäl mig efter bebisen. Känner mig dock väldigt stressad över allt som är kvar att fixa, även väldigt stressad på jobbet då min chef ännu inte börjat leta efter en efterträdare. Ska bli så otroligt skönt när allt är klart, bebisen ute och mammaledigheten påbörjad!

• ljh89

Åh fy tusan din stackare. Låter inge kul😞. Du jobbar fortfarande också. Ja men det är ju din chefs uppgift så inget du ska behöva tänka på😊. Ja jag känner mig stressad för allt man har kvar att fixa och jag är ändå hemma så jag kan ju egentligen fixa saker. Fast jag känner mig så himla handikappad. När man har ont. Nej usch va jobbigt. Jag håller med dig :). Kommer bli såååå SKÖNT😊

• aleakim

Gick in i vecka 32 i fredags, och idag visade vågen att jag passerat +10 kg. 
    Har fått problem med vad jag tror är falsk ischias men annars mår jag rätt okej. Börjar märka att kroppen samlar vatten nu, vigselringen är väldigt trång och jag får ta av den på natten. Under dagen då fingrarna är lite kallare så funkar det fortfarande.

BF: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb <3
  • ljh89

+10 kg det är inte så mycket så vad glad för det hehe😊. Usch vad jobbigt hoppas det blir bättre med den falska ischian:).. ser att du har BF 17 april två dagar efter mig hoppas det kommer gå bra och att du slipper mer krämpor=).

• lizafredriksson

Här är en till med massor av vatten i kroppen går in i vecka 40 i morgon och jag har gått upp 35kg mina fötter och fingrar för ont och hela ja är upp svälld. Har varit gravid två gånger förut och samma sak då.
    Det är ju skönt att det går bort ganska fort efter förlossningen.

• JoSa

v 35+2 idag väntar mitt fjärde, en kille som troligtvis ligger i säte eller på tvären, suck.....
    Har nog gått upp ca 12 kg och nu i slutet kommer det nog ramla in något kilo till. Vägde iofs lite för mkt när jag blev gravid så jag ska försöka gå ner det sen. Men jag är för svag för choklad mm och nu unnar jag mig det.
    Jag ska jobba nästa vecka också sen blir det lugna dagar hemma.

Hur har ni andra det med vardagen?

• ljh89
    lizafredriksson skrev 2014-02-20 19:06:11 följande:
    Här är en till med massor av vatten i kroppen går in i vecka 40 i morgon och jag har gått upp 35kg mina fötter och fingrar för ont och hela ja är upp svälld. Har varit gravid två gånger förut och samma sak då. Det är ju skönt att det går bort ganska fort efter förlossningen.

åh herregud då är det ju dags för dig vad roligt:)). Ja det är väldigt jobbigt:(. Min barnmorska sa åt mig att ta av ringen hon tyckte jah såg så svullen ut. Det är jag ju också!. Skönt att du säger att det försvinner rätt fort:).
  • ljh89
    JoSa skrev 2014-02-20 21:12:00 följande:
    v 35+2 idag väntar mitt fjärde, en kille som troligtvis ligger i säte eller på tvären, suck..... Har nog gått upp ca 12 kg och nu i slutet kommer det nog ramla in något kilo till. Vägde iofs lite för mkt när jag blev gravid så jag ska försöka gå ner det sen. Men jag är för svag för choklad mm och nu unnar jag mig det. Jag ska jobba nästa vecka också sen blir det lugna dagar hemma. Hur har ni andra det med vardagen?

är det jobbigt när bebis ligger så?. Ja men är inte det en ganska normal viktuppgång:)?. Haha ja det är så jäkla gott med godis allt sött. Jag älskar semlor mumsmums säger jag.. skönt att slippa jobba snart då:). Vardagen rullar på men gör det man orkar ibland orkar man mer och ibland inget. Jag försöker alltid ta en promenad så jag och lill flickan får frisk luft. Fast idag ser det ut som en inne dag då det snöar och blåser mycket;)
  • JoSa

Min barnmorska tyckte jag borde tänka på vikten. Som om man är dum i huvudet, jag vet ju att jag väger för mkt. Är bara 1,59 och väger nu kanske 85 kg. Så det är ju mkt såklart. Men jag har klarat av att gå ner förut så det tror jag nog att jag tids nog fixar den här gången också. Tjock är jag ju ändå, med bebismagen menar jag.
    Jag har svårt för promenader nu, får så ont efteråt. Men jag längtar efter att få börja springa igen, det ska bli skönt.

I dag har jag jobbat på fm, det var ganska tungt. Skönt att det är sista veckan nästa vecka, sen ska jag bara ta det lugnt och packa lite bb-väska mm. Jag vill köpa en amningsfåtölj också, så det finns lite att göra innan bebisen kommer.

Åh semlor är ju så gott, helst de man bakar själv. Mums....

• straw2008

Jag är i v 29 o har gått upp 12 kg. Har svårt att andas då jag ligger ner, halsbränna o svullen som attans... 2 barn redan att ta hand om.

I kinamockaskogen.....
  • ljh89
    JoSa skrev 2014-02-21 12:51:18 följande:
    Min barnmorska tyckte jag borde tänka på vikten. Som om man är dum i huvudet, jag vet ju att jag väger för mkt. Är bara 1,59 och väger nu kanske 85 kg. Så det är ju mkt såklart. Men jag har klarat av att gå ner förut så det tror jag nog att jag tids nog fixar den här gången också. Tjock är jag ju ändå, med bebismagen menar jag. Jag har svårt för promenader nu, får så ont efteråt. Men jag längtar efter att få börja springa igen, det ska bli skönt. I dag har jag jobbat på fm, det var ganska tungt. Skönt att det är sista veckan nästa vecka, sen ska jag bara ta det lugnt och packa lite bb-väska mm. Jag vill köpa en amningsfåtölj också, så det finns lite att göra innan bebisen kommer. Åh semlor är ju så gott, helst de man bakar själv. Mums....

så är min bm också! Ja du har ju gått upp rätt mkt! Hur äter du du kanske ska dra ner på vissa saker tex fika socker. Skit drygt. Deb där vågen är inte det roligaste när man är hos bm. Självklart kommer du göra det bara man vill gå ner så gör man det och ibland med lite mer jobb:). Haha ja det ska bli skönt att kunna röra sig "normalt". Jag brukar få ont efteråt jag med sen väldigt ont i magen när jag går så måste stanna åh vila. Ja men det låter ju skönt med en sån fåtölj:). Lite mysigt åh hålla på att packa och fixa:) Ja det förstår jag! Duktigt av dig att jobba! Har du ett tungt jobb?
  • ljh89
    straw2008 skrev 2014-02-21 12:53:43 följande:
    Jag är i v 29 o har gått upp 12 kg. Har svårt att andas då jag ligger ner, halsbränna o svullen som attans... 2 barn redan att ta hand om.
    I kinamockaskogen.....

Åh men usch din stackare sen två barn att ta hand om också! Ja det sägs ju att man ska njuta av det första barnet! Sen blir det jobbigare då man har någon/några andra att ta hand om också. Jag hade också mkt halsbränna ett tag sen nu har det bara försvunnit. Jätte skönt hoppas det blir så för dig med:)
  • straw2008
    ljh89 skrev 2014-02-21 13:45:58 följande:
    Åh men usch din stackare sen två barn att ta hand om också! Ja det sägs ju att man ska njuta av det första barnet! Sen blir det jobbigare då man har någon/några andra att ta hand om också. Jag hade också mkt halsbränna ett tag sen nu har det bara försvunnit. Jätte skönt hoppas det blir så för dig med:)

Den första graviditeten är en SMEKMÅNAD till skillnad från andra o tredje... o jag har då aldrig klagat på sömnbrist då man bara haft ett barn... nu en annan sak
    I kinamockaskogen.....
  • JoSa

Just nu sover jag ganska bra faktiskt, fast tvååringen ska upp knappt halv sex och det är väl lite väl tidigt kan jag tycka. Fasar verkligen för sömnbristen sen. Men det kommer väl gå på ngt sätt.

Mitt jobb är inte alls ansträngande, däremot har jag svårt att sitta och stå går inte heller, så det är skönt att det snart är över. Det är ju skönt att ta det lugnt men ekonomin blir så lidande. Samtidigt är det ju en så kort period i livet, jobba kommer man ju göra i många långa år. Så jag försöker ta det lugnt med jobb osv

Nu skiner solen här och tvååringen har gått ut med en traktor. Han älskar att vara ute, kan hålla på och pula själv ganska länge. Tills han blir blöt, då brukar han komma in. Och vatten hittar han överallt

Hoppas ni får en bra lördag tjejer!

Och jag ska iaf moffa i mig en massa onyttigt. Bara för att....
    Igår blev det tom en hämtpizza. Nom nom

• Cissan

Mitt första barn gick jag upp 28,5 Denna gg fick jag gravdiabetes så nu i v 38 har jag gått upp 18 kg

• ljh89
    straw2008 skrev 2014-02-21 16:57:55 följande:
    Den första graviditeten är en SMEKMÅNAD till skillnad från andra o tredje... o jag har då aldrig klagat på sömnbrist då man bara haft ett barn... nu en annan sak
    I kinamockaskogen.....

haha vad härligt . Ja men det är väl så.
Svar på tråden som en vattenballong&#128517;