nemo1 skrev 2014-02-13 10:47:20 följande:
Då skulle du även släppa en hund lös också, och även dina små barn. Det är ju idiotiskt att hålla alla levande varelser inomhus.
En katt som enbart får vara inne mår absolut inte dåligt av det, självklart kan man inte låta katterna gå runt som spöken därhemma utan de ska aktiveras ordentligt, få vara på innätad balkong och mm.Jag har hjälpt otroligt många hemlösa katter och en enda har visat att hon ville ut.
En hund är ett betydligt farligare djur så den skulle kunna orsaka skada i betydligt större utsträckning än en katt om den virrade runt själv så där finns olämpligheten i det.
Och nej, mina SMÅ barn släpper jag inte ut ensamma, men dom får faktiskt vara ute utan inhägnad. Och ju större dom är ju mer är dom ute själva.
Jag tror definitivt att det ligger i kattens natur att vara ute så ger man en katt valmöjligheten att få stimulans utomhus närhelst den vill eller ständigt vara instängd på ett visst antal kvm (med/utan inhägnad balkong) där den säkerligen lämnas ensam en del så är valet enkelt.