• Anonym (Trött!!)

Finns det nån duktig läkare här som är kunnig inom smärta??! Jag orkar inte längre!

Jag undrar om det finns nån kunnig läkare eller annan kunnig sjukpersonal som kanske kan klura ut vad som är fel på mig!! Jag har sen snart 2 månader haft sånna extrema och konstiga smärtor! Det började med ont i korsryggen, kändes stundvis som ryggen skulle gå AV!! Sen fick jag jätte ont efter vanlig gynundersökning i just ryggen, kändes som extrem extrem mensvärk i ländryggen, ner i båda benen, insidan låren och ljumskarna och i nedre delen av magen! Jag har gjort gynekologiska undersökningar och inget visar att smärtan kommer därifrån! Jag har gjort en MR över ryggen och bäcken men inget konstigt syns. Jag har vart hos sjukgymnast och efter jag gick därifrån och gjort massa olika övningar och tester åt olika håll och olika positioner så hade jag sån fruktansvärt värk i hela nedre delen av kroppen, som förlossningsvärkar ungefär! Hon trodde jag hade ett stort centralt diskbråck vilket MR bekräftar att det inte är!! Nu sitter jag här och jag står inte ut med smärtan längre. Förut var de som värst på kvällen och morgonen men nu sitter smärtan i hela tiden och blivit mer smärtsam och intensivare!! Jag vet inte hur jag ska göra nu?! Vad är det som är fel ?! Igår hade jag jätte ont i underlivet också?! Hör allt detta ihop? Och var kommer det ifrån och HUR kan det vara sån utspridd smärta och knappt att starka värktabletter hjälper!! Jag orkar inte med detta längre!!!

• Svar på tråden Finns det nån duktig läkare här som är kunnig inom smärta??! Jag orkar inte längre!
  • Anonym (Kram)

Men va jobbigt du har det 😞 Har inget bra svar att ge dig tyvärr. Men förstår att det måste göra jätteont att ha sån smärta. Vad har du för värktabletter?

• Ann Cistrus

Jag är inte läkare utan bara en ödmjuk narkossköterska. Men, har ni varit inne på att problemet kankske kommer från dina si-leder (sacroiliacaleder) i bäckenet?

sidysfunction.com/sacroiliac-joint-dysfunction/

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Undersköterska)

Jag tycker det låter som ryggskott. Speciellt eftersom dina beskrivningar av smärta i rygg, ben och ljumskar är typiska symtom. Det är viktigt att du för på dig och inte blir stilla sittande även om det gör ont, för det förvärras bara av att sitta still tyvärr. Hoppas det blir bättre så småningom

• Anonym (Trött!!)
    Anonym (Kram) skrev 2014-02-13 10:03:13 följande:
    Men va jobbigt du har det ? Har inget bra svar att ge dig tyvärr. Men förstår att det måste göra jätteont att ha sån smärta. Vad har du för värktabletter?

Ja det är fruktansvärt, tar över hela mitt vardagliga liv! Jag har 3 små barn som behöver mig också! Känns inte kul alls! Tur dom har en bra och förstående pappa i dessa dagar! Jag äter oxynorm kombinerat med alvedon när smärtorna är som värst, vilket dom är mest hela tiden nu tack för din omtanke!
  • Ann Cistrus
    Ann Cistrus skrev 2014-02-13 10:15:00 följande:
    Länken funkade inte tydligen. Provar igen:

sidysfunction.com/sacroiliac-joint-dysfunc tion/#signs

Sen hittade jag denna också:

www.landryggssmarta.se
    Det var ju själve fan... Får det inte att funka idag. Gå in på www.sidysfunction.com. Klicka på fliken som heter SIJD och välj signs and symtoms.  
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Trött!!)
    Ann Cistrus skrev 2014-02-13 10:12:27 följande:
    Jag är inte läkare utan bara en ödmjuk narkossköterska. Men, har ni varit inne på att problemet kankske kommer från dina si-leder (sacroiliacaleder) i bäckenet?

sidysfunction.com/sacroiliac-joint-dysfunction/

Nä ingen som pratat nått om det!? Ska genast läsa om de och se om de känns igen! Tack!
    Anonym (Undersköterska) skrev 2014-02-13 10:15:44 följande:
    Jag tycker det låter som ryggskott. Speciellt eftersom dina beskrivningar av smärta i rygg, ben och ljumskar är typiska symtom. Det är viktigt att du för på dig och inte blir stilla sittande även om det gör ont, för det förvärras bara av att sitta still tyvärr. Hoppas det blir bättre så småningom

Men ryggskott?! Smärtan blir mycket mycket värre när jag står upp och rör på mig än jag ligger i ett visst läge!? Och smärtan sitter väldigt väldigt långt ner mot rumpan, ändtarmen, slutet av svanskotan! Tack hoppas jag verkligen!!
  • Anonym (Trött!!)
    Ann Cistrus skrev 2014-02-13 10:18:11 följande:
    Det var ju själve fan... Får det inte att funka idag. Gå in på www.sidysfunction.com. Klicka på fliken som heter SIJD och välj signs and symtoms.  

tack jag går in och kollar!!
  • Ann Cistrus
    Anonym (Trött!!) skrev 2014-02-13 10:22:50 följande:

tack jag går in och kollar!!
    Gör det! Uppdatera sen gärna hur det går! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Finns det nån duktig läkare här som är kunnig inom smärta??! Jag orkar inte längre!