• Emmalinnéa

    Någon som har fött på KSS?

    Hej! Jag skulle gärna vilja höra lite om era upplevelser av förlossningen samt bb på KSS i skövde.
    Bra eller dåligt? För och nackdelar?

  • Svar på tråden Någon som har fött på KSS?
  • scaras

    Födde där för drygt 2 år sedan, var på förlossningen i två dygn och tycker mig ha blivit oerhört fint bemött under hela den tiden. Alla var jättetrevliga och kikande in på vårt rum emellanåt bara för o höra hur det gick med oss o småprata lite i väntan på att saker skulle börja hända på riktigt, samtidigt som när det väl gällde och under undersökningarna och så så var de väldigt professionella. Tyckte det var enbart en positiv upplevelse, men så är jag också en rätt enkel person försöker liksom inte irritera mig på saker i onödan och det kanske spelar in också.

    Ser att du lagt tråden under förlossningsrädsla så mitt tips är att försöka vara väldigt öppen redan från att ni kommer in med att du är nervös, och tala om för dom ifall du vill att de ska berätta exakt vad som händer/ska hända hela tiden eller om du hellre vill att de bara ber dig göra sakerna som behöver göras när det är dags. Man kan tycka väldigt olika om det där har jag förstått.

    Försök att slappna av, det gör det hela lite lättare. Lita på att kroppen din funkar!!

    Det enda trista är väl att det är en bra bit upp med hiss från förl. upp till bb sen efteråt..  Kändes lite omständligt, men man får åka rullstol om man vill Tungan ute

  • Emmalinnéa

    okej, har fått två barn på SÄS och har nu flyttat och närmsta är just KSS, så är lite nervös... haft lite komplikationer i mina tidiga graviditeter och är väldigt förlossningsrädd sen förra förlossningen..

    Är det lätt att få komma in på specialmödravården på KSS alltså extra kontroller innan å så?

  • scaras
    Emmalinnéa skrev 2014-02-13 20:05:13 följande:
    okej, har fått två barn på SÄS och har nu flyttat och närmsta är just KSS, så är lite nervös... haft lite komplikationer i mina tidiga graviditeter och är väldigt förlossningsrädd sen förra förlossningen..

    Är det lätt att få komma in på specialmödravården på KSS alltså extra kontroller innan å så?
    Vet faktiskt inte om det är "lätt" eller inte, ring o hör med dom. De har ju säkert nått regelverk att bedöma olika situationer efter men förlossningsrädsla kan ju vara ett stort problem så du borde ju iaf få komma dit o prata med dom kan man tycka. 
    Jag gick där, och tyckte iaf att de var trevliga o bra att ha o göra med.
  • Emmalinnéa
    scaras skrev 2014-02-13 20:33:54 följande:
    Vet faktiskt inte om det är "lätt" eller inte, ring o hör med dom. De har ju säkert nått regelverk att bedöma olika situationer efter men förlossningsrädsla kan ju vara ett stort problem så du borde ju iaf få komma dit o prata med dom kan man tycka. 
    Jag gick där, och tyckte iaf att de var trevliga o bra att ha o göra med.
    ok jag fick gå på specialmödravården i borås  förrra graviditeten pga att mitt första barn nästa dog i magen av att moderkakan inte fungerade föddes i vecka 42 och vägde 2760g så vi var tvunga att hålla koll på andra graviditeten, och med henne i maggen så var det smärtsamma sammandragningar från vecka 12 och hon kom i vecka 36.. skulle gärna vilja gå hos dom och ha extra koll denna gången...
    Är väldigt rädd för smärtan denna gången också , det var jag med dom första fölossningarna också men psykolog och sånt hjälpte inte mig alls... Förra förlossningen var fruktansvärd och jag fick ingen bedövning trots att jag låg i smärta i över ett dygn... Blä är livrädd
Svar på tråden Någon som har fött på KSS?