• Niccita

Måste avliva mitt marsvin...

Jag ska flytta utomlands i sommar.
    Har försökt hitta ett nytt hem till henne men det går verkligen inte!!!
    Har försökt med vänner, släkt, bekanta, annonser på internet och såvidare, men då hon har en "knöl" på sidan av magen vill ingen ha henne. Hon är 4 år och verkar absolut inte lida av det.
    Världens underbaraste djur.
    Mår så himla dåligt av att behöva göra det här...

Vet ni vad det skulle kosta mig att avliva henne? (Bor i Norrköping)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-08 22:20:29:
    För er som är intresserade är hon av rasen teddy, tyvärr inte med stamtavla. Finns en bild i mitt galleri.

• Svar på tråden Måste avliva mitt marsvin...
  • turia

men de brukar väl samtidigt inte leva så mkt längre?

kanske kostar 250-300?

katt kostar 600, med att lämna så tar de hand om "resterna"
    trist men han har ju fått ha ett bra liv o vem vet han kanske har ont av knölen? som kan bli värre dessutom?

• Norpan666

Åh vad sorgligt! Synd att jag bor i Småland, skulle inte kunna säga nej till att ta emot henne. Har haft marsvin å de är bara för underbara!

• Niccita

De som min mor har haft innan har levt i ca 10 år, så de lever ett bra tag.

Joo, men hon verkar inte alls lida av den, hon "skiter i" om man rör vid den och så.
    Men du har rätt, den kanske blir värre.
    Hon har dock haft den i 2 år och den har varit i samma storlek hela tiden.
    Det är nog bara en fettknöl.

Men ett bra liv, det har hon haft :)

• Grisa

Nääääää, så ledsen jag blir!!!!...jag har alltid haft marsvin sedan jag var 9 år gammal.......jag hade tagit hand om ditt marsvin om vi inte haft så långa avstånd till varandra *snyft* En avlivning kostar 500.

• Niccita

Norpan666, är det så att du vill ha henne så kan jag säkert ordna med transport. Reser ganska mycket inom Sverige.

• Niccita

Grisa, tack för ditt svar... Jag har också alltid haft marsvin. Det gör ont att behöva göra det här...

• Nattsaga

Vore det inte för att jag är allergiskt mot just marsvin hade jag garanterat tagit hand om henne, bor i tranås så det hade inte vart långt. Men tål varken höet eller marsvinen så kan inte hur mycket ag än velat

• turia

Medelåldern för ett marsvin är 3-4 år, men vissa blir upp till 6-7 år gamla.
    ----------
    läste just det, din mamma måste varit god med dem..

• fisbubbla

Men endel här verkar ju faktiskt lite intresserade? Inte ska du behöva avliva henne!

• Niccita

fisbubbla, Jag hoppas verkligen inte det!!! Jag skulle bli helt överlycklig om någon ville ta henne! :)

Svar på tråden Måste avliva mitt marsvin...