• Anonym (t)

Hur går man till väga för att testa arbetsförmåga?

Som rubriken lyder.

• Svar på tråden Hur går man till väga för att testa arbetsförmåga?
  • Anonym (Arbetslös)

Fråga på AF!

• Anonym (t)

Hur fungerar det att testa arbetsförmåga? vad gör man? 

• Anonym (Frida)

Fråga din handläggare. Jag ska snart testa min arbetsförmåga och då ska vi göra upp en gemensam plan. Jag ska testa 1-4 timmar en dag i veckan till att börja med, sedan långsamt jobba mig uppåt. Men det är olika så du måste prata med din handläggare.

• Anonym (t)
    Anonym (Frida) skrev 2014-02-13 18:41:47 följande:
    Fråga din handläggare. Jag ska snart testa min arbetsförmåga och då ska vi göra upp en gemensam plan. Jag ska testa 1-4 timmar en dag i veckan till att börja med, sedan långsamt jobba mig uppåt. Men det är olika så du måste prata med din handläggare.
    Jag har ingen handläggare ännu. Under hur lång period ska man testas? vad gör man då?
  • Anonym (Kalle)

Vart sjukskriven? HUr länge? KÄnner mig också sugen men vet inte var man ska börja, måste ju få ta det i egen takt.

• Anonym (t)

Inga fler som vill svara?

• Anonym (Frida)
    Anonym (t) skrev 2014-02-13 18:58:12 följande:
    Jag har ingen handläggare ännu. Under hur lång period ska man testas? vad gör man då?

Är du säker på det? Vem handlägger ditt ärende nu eller utreds det? Får du någon form av ersättning från Försäkringskassan så har du en handläggare.

Hur lång tid det testas beror som sagt på vilken plan ni har. Jag har fått beviljat 18 månaders rehabilitering. Det innebär att min förmåga kommer att testas och jag har möjlighet att rehabiliteras ut i arbetslivet, dvs jag kommer få hjälp av vården och olika myndigheter som LSS på vägen. Under tiden kommer jag få aktivitetsersättning. (Inte samma sak som aktivitetsstöd)

Jag kommer få jobba på en vanlig arbetsplats med anpassade uppgifter.
  • Anonym (t)
    Anonym (Frida) skrev 2014-02-15 11:21:46 följande:

Är du säker på det? Vem handlägger ditt ärende nu eller utreds det? Får du någon form av ersättning från Försäkringskassan så har du en handläggare.

Hur lång tid det testas beror som sagt på vilken plan ni har. Jag har fått beviljat 18 månaders rehabilitering. Det innebär att min förmåga kommer att testas och jag har möjlighet att rehabiliteras ut i arbetslivet, dvs jag kommer få hjälp av vården och olika myndigheter som LSS på vägen. Under tiden kommer jag få aktivitetsersättning. (Inte samma sak som aktivitetsstöd)

Jag kommer få jobba på en vanlig arbetsplats med anpassade uppgifter.
    Alltså min avsikt är att bevisa för fk att jag saknar arbetsförmåga. Det är syftet med allting. Har ännu inte besökt arbetsförmedlingen. Vill veta vad jag har att vänta mig.
  • Anonym (Z)

Du får göra nån test på 2-300 frågor har jag för mig, så sammanställs svaret utifrån dina svar och man får fram var du skulle kunna arbetspröva

• Anonym (t)
    Anonym (Z) skrev 2014-02-15 12:29:52 följande:
    Du får göra nån test på 2-300 frågor har jag för mig, så sammanställs svaret utifrån dina svar och man får fram var du skulle kunna arbetspröva
    Menar du att man gör en arbetsprövning på en arbetsplats??
Svar på tråden Hur går man till väga för att testa arbetsförmåga?