• Anonym (arg!!!)

Jag blir så arg på vissa arbetslösas inställning

Innan jag börjar skälla så vill jag säga att vissa arbetslösa försöker verkligen och det är jättebra. Men jag blir så jäkla arg när vissa:

* Lägger upp bilder på facebook på familjens middag. Ja den ser jättegod ut, men har säkert tagit 2 timmar minst att laga. 2 timmar! Dessa 2 timmar kunde du lägga på att söka jobb eller skriva cv!!! Ät något snabblagat istället!!!

* Går på krogen elelr fest, skall mina skattepengar gå till
    Dessa personers festande??? Är man arbetslös skall man vara tillgänglig för ett jobb inte vara på fest!!!

* Köper kläder. Ja visst skall man se proper ut för intervju...men tex nya dyra underkläder??? Dessa visar man inte upp på en anställningsintervju!!! Eller festkläder elelr träningskläder!

* Springer på gym. Skaffa ett jobb istället!!!

* Sover bort hela dagen. En vanlig vuxen med jobb sover 6-7timmar. Utan jobb behövs kanske 3-4timmar...att då ligga i sängen 8-9timmar??? Ett hån mot de som betalar för dessas a-kassa!

*Åker på semester, går på bio, käkar ute, köper prylar, surfar (annat än platsbanken), spelar tv-spel...mm mmm mm etc.

Denna flathet vi har i detta landet. Jag tycker att blir man arbetslös skall datorn spärras från facebook och annat än platsbanken och liknande sidor, man skall kollas så att man verkligen söker jobb o inte sover, festar, tränar elelr annat man kan få göra på sin fritid!!! När man arbetslös skall man vara tillgänglig 24/7.!!! DAGLIG vistelse på arbetsförmedlingen och innan man får massa bidrag skall man sälja av sånt som bil, storbilds tv, bostadsrätt, smycken, kanske flytta till billigasre hyresrätt!!!

• Svar på tråden Jag blir så arg på vissa arbetslösas inställning
  • Anonym (arg!!!)

Dessutom dagisplatser borde dras in!!! Lämna ungarna för att gå o fika???

• Jackson

Jag visste inte att det var du som betalar a-kassan, det trodde jag att man gjorde själv..................

The only thing to do with good advice is to pass it on. It's never of any use to oneself.
  • viseversa
    Jackson skrev 2014-02-13 16:37:22 följande:
    Jag visste inte att det var du som betalar a-kassan, det trodde jag att man gjorde själv..................
  • Ful Anka

Nja nu har du nog lagt ner lite tid på att tänka lite väl fel. När man är arbetslös ska man göra allt för att vara social och tillgänglig för sin närmaste omgivning. Se till att uppdatera sin Facebook och Twitter så mycket man bara kan och gärna följa alla möjliga andra twittrare. Det är via sina kontakter, vänner och kompisar man får nytt jobb.

Förstår inte vad man ska till Arbetsförmedlingen och göra? Varför ska man surfa in på Platsbanken?

• Anonym (what?)

Ja, för en person som är deprimerad, isolerad, sömnstörd, uttråkad, ur form, felnärd, på absoluta botten m.m är verkligen attraktivare på arbetsmarknaden och har större chans att få jobb.. 

ju längre ner man trycker en människa, ju större chans att den.. ja vadå? försvinner? 

• MrsKnapa

Någon i din närhet som du verkar uppriktigt avundsjuk på!!
    Att man intefår laga mat i 2 timmar bara för att man är arbetslös?? Är de så att du hinner/tar dig tid att laga mat?

• Anonym (e)

Äh, det här är bara en tråd från någon som är arbetslös, äter godis och sover hela dagarna och vill provocera folk att försvara det.

• Anonym (tsblevtappad)
    Anonym (arg!!!) skrev 2014-02-13 16:34:00 följande:
    Innan jag börjar skälla så vill jag säga att vissa arbetslösa försöker verkligen och det är jättebra. Men jag blir så jäkla arg när vissa:

* Lägger upp bilder på facebook på familjens middag. Ja den ser jättegod ut, men har säkert tagit 2 timmar minst att laga. 2 timmar! Dessa 2 timmar kunde du lägga på att söka jobb eller skriva cv!!! Ät något snabblagat istället!!!

* Går på krogen elelr fest, skall mina skattepengar gå till
    Dessa personers festande??? Är man arbetslös skall man vara tillgänglig för ett jobb inte vara på fest!!!

* Köper kläder. Ja visst skall man se proper ut för intervju...men tex nya dyra underkläder??? Dessa visar man inte upp på en anställningsintervju!!! Eller festkläder elelr träningskläder!

* Springer på gym. Skaffa ett jobb istället!!!

* Sover bort hela dagen. En vanlig vuxen med jobb sover 6-7timmar. Utan jobb behövs kanske 3-4timmar...att då ligga i sängen 8-9timmar??? Ett hån mot de som betalar för dessas a-kassa!

*Åker på semester, går på bio, käkar ute, köper prylar, surfar (annat än platsbanken), spelar tv-spel...mm mmm mm etc.

Denna flathet vi har i detta landet. Jag tycker att blir man arbetslös skall datorn spärras från facebook och annat än platsbanken och liknande sidor, man skall kollas så att man verkligen söker jobb o inte sover, festar, tränar elelr annat man kan få göra på sin fritid!!! När man arbetslös skall man vara tillgänglig 24/7.!!! DAGLIG vistelse på arbetsförmedlingen och innan man får massa bidrag skall man sälja av sånt som bil, storbilds tv, bostadsrätt, smycken, kanske flytta till billigasre hyresrätt!!!
    1. Hur invecklade CVn och jobbansökningar kan man skriva egentligen om man ska lägga 8 timmar per dag på dem?

2. A-kassan är en försäkring, inte "dina" skattepengar.

3. Vem har gett dig mandat att bestämma vad personerna ska lägga SINA pengar på?

4. Det är kanonbra att de tränar. Jag tycker att det verkar som om du också skulle behöva det. Träning är bra mot aggressioner och motverkar depression.

5. Hur ska du ha det? De lagar mat, handlar och tränar hela dagarna samtidigt som de sover? Nej det går inte ihop.

6. Som sagt, de är arbetslösa- inte livegna.

Är du sugen på att flytta Ts? Du skulle kanske trivas i t.ex Cuba, Laos, Nordkorea kanske?
  • Waldo

Oh no!

Arbetslösa som både äter mat OCH köper kläder.
    Vart är världen på väg, jag har aldrig hört något så skandalöst i hela mitt liv.

Jag som trodde att man var tvungen att sitta naken i en hörna i köket och leva på vatten och luft när man var arbetslös

Svar på tråden Jag blir så arg på vissa arbetslösas inställning