Hur mådde ni fysiskt efter blodförlusten?
Jag gjorde medicinsk abort hemma igår och blödde ganska mycket. Blödningarna är lite mindre idag (tack och lov) men det känns som att det fortfarande är mer än vid en vanlig mens.
Vad som chockar mig är att de på kvinnokliniken inte varnade för detta och gav bättre instruktioner/råd på hur man ska bete sig efter aborten. Jag fick höra att jag kanske borde vila samma dag som själva aborten, men att vissa går tillbaka på jobbet redan på eftermiddagen. Har dock känt mig yr och svag även idag på jobbet och inte kunnat vara som vanligt. Käkat blodpudding m.m. för att kompensera blodbristen, inte för att någon sa det till mig utan för att jag känner att det borde behövas.
När kan man börja träna igen?! Känns ju sådär att gå ut och springa med ett blödande sår i sig, och att gå på gymmet vill man ju också vara försiktig med om man inte mår helt 100%. Riktigt dålig information har jag fått tycker jag. Kan självklart ringa kliniken och kolla, men det får ju bli på arbetstid = mindre roligt när det handlar om ett känsligt ämne.
Hur länge har ni känt er svaga och påverkade av aborten och när har ni vågat röra lite mer på er igen? Jag joggade till bussen efter jobbet och flåsade som efter ett 10-km lopp. Känns jobbigt att må så här. Antar att de tyckte mina blodvärden var så bra innan att jag inte borde ha några problem, men alla måste väl blöda olika mycket känner jag!