Mens försenad 6 dagar, mensvärk som vid mens.
Hej!
Hoppas på att kunna få svar på en fråga som oroar mig lite. Främst för att jag hatar ovetskap.
Jag har sedan 6-7 månader slutat med p-piller då jag insett efter många år att det inte fungerade så bra för mig ändå.
Mensen har sedan dess kommit med 30-33 dagars mellanrum, men ligger som snitt i min app på 32 dagar per cykel. Idag är det 38 dagar sedan jag hade mens, och i lagom tid tills den skulle dyka upp började mensvärken komma molandes. Går ständigt på toa för att se om den kommit, men bara genomskinliga flytningar.
Har sedan ett tag tillbaka mått illa på mornar och ibland kvällstid också, trodde först att det var av kosttillskott jag äter men slutade och mår fortfarande illa.
Var hos en kompis för två veckor sedan, vi åt middag ute och jag drack en cider och en drink på 4 cl sprit, glass och grädde... vaknar morgonen därpå JÄTTEDÅLIG, huvudvärk och börjar kräkas vid 16 på eftermiddagen.. kompisen skrattade åt mig och tyckte att det minsann var en oförtjänt baksmälla.
Jag har gjort gravtester på morgonurin flera dagar i rad, samtliga negativa.
Vad händer? kan jag vara gravid trots negativa tester? hur skengravid kan man bli?
Bör jag ringa barnmorskan imorgon och rådfråga? känns som att de kommer säga att jag ska avvakta, och att mensen nog bara hoppat en gång, vilket jag inte köper fullt ut, nåt är ju knas.