• Millans hustru

avloppet till tvättmaskin...

jo ni vet det där himla avloppsröret till tvättmaskin, där vattnet åker ut.... Om man har typ stopp i det... vad gör man? Har ni provat saker, har ni goda ideer? Vi ärlite vilse liksom.
    Madde rådlös

• Svar på tråden avloppet till tvättmaskin...
  • Jennie Brunflo

Man tar bort det och rengör det.

Man har även en liten lucka fram på maskinen som man kan öppna och rengöra.

• Millans hustru

men det är ju ett sånt där RÖR som sitter i golvet, kan man ta bort det? nu är det ju lite svårt att komma åt skiten, vi har en bänk framför (som står liksom över tvättmaskinen som arbetsbänk, o den sitter fast i kaklet. fint va? vi har INTE gjort detta, vi bor i bostadsrätt o det var så.

• Jennie Brunflo

Ja, alltså är det stopp i det röret så måste det rensas.

Man kan ju köra upp något i röret och försök pilla ut det.

Hur ser det ut om ni drar ut maskinen...bort från väggen?
    Är det inte en slang då som går till röret? I den slangen kan det vara stopp.

• Millans hustru

nej tycärr är det inte i slangen det är stopp, det rinner utmärkt, men vattnet stiger direkt i röret. ja vi måste väl prova dra ut maskinen, osäker på om sladdarna räcker men vi får prova då? Man kan alltså skruva loss de där rören själv, som sitter i golvet. läskigt.
    ja för det jag är rädd för är att vi ska få proppen att bara gå LÄNGRE ner än den redan är (var den nu ÄR?) för då anar jag att vi får än större problem?

• Jennie Brunflo

Jag förstår inte vilket rör det är du menar...måste vara en specialgrej.

Men proppen måste bort.

Sitter maskinen fast i väggen? Finns det ingen kontakt att dra ur?

Mixtra inte för mycket bara.....ta dit rörmokare om ni är väldigt osäkra så ni inte ställer till med klater.

• Millans hustru

jo.... proppen måste bort! jag ska försöka mig på att dra fram maskinen sen när hustrun kommit hem, så kan vi slå våra kloka ihop. det måste ju gå! o sen ska proppen BORT. Tack för råd!

• Jennie Brunflo

Har ni en sån där flaskborste?
    En sån kan liksom peta neråt och skruva så man får proppen på borstet och får ut det.

Öh...förklarar skitbra ser jag.....

Svar på tråden avloppet till tvättmaskin...