j*vla sår, någon som varit med om liknande?
I början på november tog jag bort två födelsemärken på min rygg.
Efter 10 dagar fick jag plocka stygnen på ena men det andra fick jag komma tillbaka och plocka efter 14 dagar.
Det hon plockade stygnen på efter 10 dagar tog väll sisådär 12 h innan det sprack upp och det var där hela karusellen börja. Det andra läkte normalt.
De sa till mig att det skulle kunna ta ca 4 veckor för såret som sprack att läka, så vi la om det hemma och det såg ut att dra ihop sig fint.
Men på 4:e veckan sprack det upp igen och då sökte jag vård.
Fick komma in och börja gå där och lägga om flera ggr i veckan och lapisera varje gång.
Efter 2 månader så insåg de att såret behövdes göras om, man skulle alltså skära om det och sy ihop på nytt.
Mina födelsemärke visade på "helt oskyldiga förändringar" och enligt SSK så hade jag överproduktion i såret, kroppen hade så bråttom att läka såret eftersom jag haft det så länge och cellerna som bildades var för dåliga och växte fel och därför blev det svallkött som de fick lov att ta med lapispenna. Jag hade som en röd vävnad i såret som var väldigt lättblödande.
Hela min hud runtom såret är förstörd och har börjat vätska, jag reagerar på typ alla förband för att jag har varit omlagd så länge.
Just nu ligger jag här med mina stygn i ryggen, jag skulle in i måndags och ta bort dem men det var för tidigt och den sköterskan förstod inte varför man skulle plocka stygnen efter 10 dagar på så utsatta ställen.
Imorgon ska jag tillbaka och jag är så orolig inför detta, känns som det aldrig kommer ta slut. Jag kan inte röra mig som jag vill, inte ha på mig de kläderna jag vill och jag känner att det här äter upp mig som att det aldrig kommer ta slut och att jag kommer få ha det här resten av mitt liv. :(
Såret har vätskat men det är inte infekterat, har aldrig varit det enligt dem förutom kanske då det sprack upp första gången.
Har någon varit med om detta? Har försökt söka på nätet men hittar ingenting om sånt här!
Kan tillägga att jag har mitt sår i ryggslutet på vänster sida så det är ju ett väldigt utsatt ställe.
Tack på förhand!
// en som verkligen tröttnat ur på det här! :(