• Noname00

Ni som tränar 5-6 dagar i veckan hur hinner ni med?

Ni som tränar 5-6 dagar i veckan.
    Hur hinner ni med och hur länge tränar ni?

Hur lägger ni upp allt annat när ni jobbar 8-17, det ska ju storhandlas, varvas med nöjen barn m.m.

Jag har köpt ett kort och tänkte börja med 2 dagar i veckan, och vara "ledig " vardag.
    Alltid en intressant fråga då många jag känner som tränar 5-6 dagar i veckan inte gör annat än jobbar tränar och sover, men som sagt jag tror ju inte att det är så.

• Svar på tråden Ni som tränar 5-6 dagar i veckan hur hinner ni med?
  • SpanskaFlugan

Enkelt, har inga barn. :) Men min bror som har två små och ett tredje på väg tränar 4 -5 gånger i veckan och hans sambo med. Det har helt enkelt schemalagd träningstid som är helig och den andra parten får inte boka in något under den andres träningstid utan är då hemma med barnen alternativt ordnar barnvakt om det är akut.

• Emmalinnéa

Jag tränar hemma efter barnen lagt sig och jag städat hemmet. våran barn lägger sig vid 18.00-19-00 på kvällen tar en halvtimma att städa och sen kan jag träna en timma och duscha käka kvällsmat och gå och lägga mig.

Förr var barnen med när jag tränade och var vikter dom älskade det

• Meddelande borttaget
  • Noname00
    jaghopparhögt skrev 2014-02-13 21:38:06 följande:
    Sluta se på tv.
    Det är inte en lösning på mitt problem tyvärr.
  • Aniiee

Det här känns ju ungefär som frågan som var uppe för ett tag sedan hur man hinner gå ut med sin hund i 4 timmar om dagen.

Svar: Prioriteringsfråga.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Noname00

Då jag har köpt på ett gym som ligger precis där jag bor så kommer det inte att ta så mycket tid.
    Problemet är att jag har haft ett jobb med väldigt mycket kvälls och nattjobb så det blev aldrig av.
    Då jag tränar innebandy varje onsdag så tänkte jag lägga upp det så det blir gym måndag bandy onsdag och gym torsdag.

Det ligger så nära att 1 timme täcker både träning och dusch.

• Meddelande borttaget
  • Noname00
    esmeralda74 skrev 2014-02-13 23:46:19 följande:
    Låter som en bra plan!
    Vad är det som gör att du tror att det inte kommer att funka?
    Jag tror det kommer fungera utmärkt då jag kan skjuta dagarna framåt eller bakåt för att få till det om det blir så att jag av någon anledning inte kan någon dag så jag ändå får ihop mina 3 dagars träning.

Problemet är lite att jag tycker att gym är otroligt tråkigt.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ni som tränar 5-6 dagar i veckan hur hinner ni med?