Hur funkar det med kollinummer? Nån med postkunskap?
För ett par veckor sedan beställde jag tre grejer från ikea, igår skulle jag hämta dem på posten. Grejerna jag beställt hade kommit i två mellanstora paket, men det fanns även en enorm kartong från ikea adresserad till mig som jag var väldigt fundersam över, varpå jag öppnade den på plats och upptäckte att det inte var saker jag beställt. Posten försökte då ångra mitt uttag för att skicka tillbaka lådan till ikea. Detta gick inte eftersom den stora kartongen hade samma kollinr som ett av de andra paketen. Jag var tvungen att ta ut båda paketen eller inget. Jag stod på posten och vi försökte lösa problemet i säkert 45 min, jag köade i ikeas kundservice typ lika länge, men sen var jag tvungen att åka o hämta barn på dagis o kom aldrig fram i telefon. Så eftersom jag inte hade så mkt o välja på så hämtade jag ut samtliga paket från posten, åkte med öppen baklucka på min volvo kombi för att paketet var så stort och luckan inte gick igen. Nu står ett paket på typ 1,5*1,5 meter i mitt vardagsrum o tar plats o irriterar mig. Min fråga är om det är mitt ansvar att ringa ikea o lösa detta, baxa ner den där kartongen i bilen igen fast den inte får plats, och skicka tillbaka den till ikea? Iom att det här paketet hade samma kollinr som ett av mina paket så kommer de kanske inte ens märka av det? Jag anser att jag gjorde vad jag kunde på plats på posten, men det fubkade inte iom deras egna regler. Nån som jobbar/jobbat på posten och vet hur det här med kolli nummer osv fungerar?