• Anonym (....)

Hade sex med chefen, på måndag får jag sparken..?

Hejsan! 

Är en tjej på 19 som började på mitt första jobb för ca 3 månader sedan! I helgen var vi ute på after work och det var första gången någonsin jag var det. Det var kul och nästan alla var med och även våran chef. Vi var och bowlade och sedan skulle vi gå ut. Alla följde inte med så vi var kanske 8 som gick. Vi drack lite och dansade. Dansade en del med chefen för vi har alltid kommit bra överens. Vi pratade en hel del och det var väldigt skoj och trevligt att lära känna honom mer. 

Sen skulle vi iallafall åka hem och vi var 3 som delade på en taxi. Jag, chefen och en annan tjej från jobbet. jag skulle iallafall av först var det tänkt, eftersom jag bor närmast. Min chef sa då att han skulle följa mig till dörren och han gick också ut. Tänkte inte så mycket på det just då. Jag bjöd iallafall in honom och vi fortsatte att prata och sedan hade vi även sex. Han åkte sedan hem på morgonen. 

När jag kom till jobbet i måndags så var det inte en bra stämning. Vi har liksom två avdelningar och på den avdelning där jag sitter så var det inga konstigheter. Vi har måndagsmöte och då märker jag av stämningen. Det finns en tjej som har ganska god kontakt med vår chef och har sett att dom umgåtts en del på jobbet men har inte trott att dom varit mer än vänner och kollegor liksom. Finns ju många som är goda vänner med chefen. Men den tjejen iallafall, hon glodde bara på mig under mötet och sa inget som hon i vanliga fall har gjort. Hon hämtade kaffe till alla som satt där utom mig. 

När jag sedan gick tillbaka till min avdelning kom den här tjejen som vi tog sällskap med i taxin fram till mig och sa: ''Du vet att du kommer få sparken va? Han lyssnar på henne. Ha en bra dag!'' Så gick hon. Dessa två tjejer är kompisar och jag antar att hon har ''skvallrat'' om att vi gick av ihop. 

Jag har inte träffat någon av dessa i veckan. Har hållit mig på min avdelning. Idag skulle vi haft fredagsmöte men jag sjukanmälde mig idag för jag orkar inte gå dit och känna blickar och att folk ska vara taskiga! Fick även ett sms vid 0800 som det stod att en person ville ha ett möte med mig på måndag. Kan jag få sparken nu?? 

Visste jag att hon var intresserad av honom så hade jag aldrig gjort det! Jag visste inte det! 

• Svar på tråden Hade sex med chefen, på måndag får jag sparken..?
  • Anonym (,.-)

Har du fast anställning kan du inte få sparken för en sån sak. OM chefen vill sparka dig drar du in facket, HAN sitter nämligen rätt mycket i skiten genom att ha sex med dig, som kan ses som i beroendeställning till honom.

• Anonym (What)

Det låter konstigt att man kan få sparken för att man haft sex med chefen. Snarare borde din chef ligga risigt till.

Tycker du att du gjort fel? Det tycker inte jag. Man får väl ha sex?

• Anonym (....)

Jag är timanställd. Jag tänker att hon kanske kan påverka honom och säga att jag är dålig på mitt jobb eller vad som helst. Hon har jobbat där i 2 år och sitter i samma rum så det känns som om han skulle lyssna en del på henne..

• Anonym (***)

Det var väl inte det smartaste draget kanske. Men du är ung och sånt händer.

Med tanke på att du har en provanställning så är det klart att du KAN få sparken, men då måste det finnas en godtagbar anledning. Finns det någon? Alltså sköter du ditt arbete bra i övrigt?

Kan du inte prata med chefen idag? Ring!

• Anonym (,.-)
    Anonym (....) skrev 2014-02-14 09:35:05 följande:
    Jag är timanställd. Jag tänker att hon kanske kan påverka honom och säga att jag är dålig på mitt jobb eller vad som helst. Hon har jobbat där i 2 år och sitter i samma rum så det känns som om han skulle lyssna en del på henne..
    Ok, då finns risk att du inte får fler timmar ja. Men du kan ändå ta det till facket då. Dock lite svårt att bevisa att det är därför.
  • Anonym (....)
    Anonym (***) skrev 2014-02-14 09:36:57 följande:
    Det var väl inte det smartaste draget kanske. Men du är ung och sånt händer.

Med tanke på att du har en provanställning så är det klart att du KAN få sparken, men då måste det finnas en godtagbar anledning. Finns det någon? Alltså sköter du ditt arbete bra i övrigt?

Kan du inte prata med chefen idag? Ring!
    Nej, jag vet. Det var dumt. Men jag trodde ju inte att hon var intresserad av honom. Jag sköter mitt jobba ja, sitter i receptionen och har alltid fått höra att jag är glad och duktig. 

Åh, jag har tänkt på det. Men jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Vet ju inte om mötet rör detta men jag blir så nervös. 
  • Anonym (What)
    Anonym (....) skrev 2014-02-14 09:35:05 följande:

Ja men om du har en arbetsgivare som baserar sina tjänster på ett jävla tjejdrama kanske du inte vill jobba där ändå? Vad blir nästa grej? Du köpte nya jeans som visade sig vara likadana som någon annans?

Varför är hon inte arg på din chef?

Dra henne åt sidan och tala om för henne att hon får skilja på jobb och fritid och att hon inte har med ditt privatliv att göra.
  • Anonym (....)
    Anonym (What) skrev 2014-02-14 09:42:04 följande:

Ja men om du har en arbetsgivare som baserar sina tjänster på ett jävla tjejdrama kanske du inte vill jobba där ändå? Vad blir nästa grej? Du köpte nya jeans som visade sig vara likadana som någon annans?
    Varför är hon inte arg på din chef?
    Dra henne åt sidan och tala om för henne att hon får skilja på jobb och fritid och att hon inte har med ditt privatliv att göra.
    Jo det är sant. Men det är ju så svårt att bara hitta något annat. Vet inte om hon sagt något till honom eller om dom bara vill hålla på. Han har inte sagt något annorlunda till mig iallafall utan varit som vanligt. Hon kanske bara vill skrämma mig? Vågar knappt säga till henne eftersom hon kan påverka om jag får vara kvar. Åh
  • Anonym (been there)

Lite OT kanske men jag "råkade" också ha sex med min chef i min ungdom.
    HAN förstod dock att han hade gjort fel som hade haft sex med en ung anställd i beroendesituation till honom så han klev faktiskt av sin tjänst.
    Han vann mycket respekt från min sida då han inte satte mig i skiten som var ung och dum utan tog på sig allt ansvar själv.

Lite roligt dock är att vi fortsatte umgås sen och alltsammans mynnade ut i ett förhållande och vi har nu varit lyckligt gifta sen flera år tillbaka :)

Så ta inte ut något i förskott TS, det behöver inte betyda sparken för dig pga den här incidenten.

• Hmpf

Låter som ett mycket seriöst företag, förstår inte varför man vill arbeta för en sådan chef?

• Anonym (What)
    Anonym (....) skrev 2014-02-14 09:45:19 följande:
    Jo det är sant. Men det är ju så svårt att bara hitta något annat. Vet inte om hon sagt något till honom eller om dom bara vill hålla på. Han har inte sagt något annorlunda till mig iallafall utan varit som vanligt. Hon kanske bara vill skrämma mig? Vågar knappt säga till henne eftersom hon kan påverka om jag får vara kvar. Åh

Jodå, jag vet att man inte bara kan byta jobb, men försök tänk rationellt. Har du gjort någonting som kan skada företaget? Nej. Det enda som faktiskt kan vara anmärkningsvärt är ju att din chef har haft sex med en anställd, som är "under" honom och därför i beroendeställning mer eller mindre.

Hade du varit lärare som haft sex med en elev som va 20 år yngre hade det varit en helt annan sak.

Du har inte gjort något fel, sluta racka ner på dej själv. Sträck på ryggen och behövs det så tar du ett samtal med din chef och ber honom få stopp på kollegan som hindrar dig från att jobba effektivt.
  • Anonym (....)
    Anonym (been there) skrev 2014-02-14 09:45:42 följande:
    Lite OT kanske men jag "råkade" också ha sex med min chef i min ungdom.
    HAN förstod dock att han hade gjort fel som hade haft sex med en ung anställd i beroendesituation till honom så han klev faktiskt av sin tjänst.
    Han vann mycket respekt från min sida då han inte satte mig i skiten som var ung och dum utan tog på sig allt ansvar själv.

Lite roligt dock är att vi fortsatte umgås sen och alltsammans mynnade ut i ett förhållande och vi har nu varit lyckligt gifta sen flera år tillbaka :)

Så ta inte ut något i förskott TS, det behöver inte betyda sparken för dig pga den här incidenten.
    Kul att det slutade så för er Glad Vet att det inte var rätt av honom att ha sex med en anställd men just det gör mig faktiskt inte så mycket. Han har ju inte behandlat mig annorlunda efter det. Vet inte om hon kan påverka honom men är rädd att hon kanske börjar prata skit om mig till honom. Hon kommer antagligen fortfarande vara sur på mig men det kanske inte jag kan göra så mycket åt?
    Hmpf skrev 2014-02-14 09:46:44 följande:
    Låter som ett mycket seriöst företag, förstår inte varför man vill arbeta för en sådan chef?
    Näe men det är ju inte så lätt att bara byta jobb eller säga upp sig. 
  • Anonym (been there)
    Anonym (....) skrev 2014-02-14 09:50:42 följande:
    Kul att det slutade så för er Glad Vet att det inte var rätt av honom att ha sex med en anställd men just det gör mig faktiskt inte så mycket. Han har ju inte behandlat mig annorlunda efter det. Vet inte om hon kan påverka honom men är rädd att hon kanske börjar prata skit om mig till honom. Hon kommer antagligen fortfarande vara sur på mig men det kanske inte jag kan göra så mycket åt?

Näe men det är ju inte så lätt att bara byta jobb eller säga upp sig. 
    Saker och ting kan hända, ni är inte mer än människor. Skulle allt gått rätt till så skulle ju inte din chef gjort närmanden från första början, men gjort är gjort.
    Skitsnack kommer det antagligen att bli på kontoret nu på grund av den här tjejen. Vi fick också höra mycket tissel, tassel bakom våra ryggar men eftersom vi gjorde vad vi kunde för att rädda situationen så blev vi inte märkbart påverkade av kommentarerna i slutändan. För det mynnade ju ut i något bra för vår del.

Det som är bra för dig är just att du är den som ligger minst risigt till. Får du uppenbara påhopp av dina kollegor så kan du ta upp detta med antingen ditt fack, styrelsen eller arbetsplatsens psykolog ifall ni har en sådan då mobbning på arbetsplats är aldrig okej. Men då får du vara beredd på att du sätter en boll i rullning och du kommer antagligen få en ny chef ganska snart.
  • Anonym (been there)

Vad som däremot bekymrar mig är att det ju verkar som att din chef har flera stycken "vänskapliga" relationer på er arbetsplats.
    Det kanske borde kollas upp så att han inte bara utnyttjar sin beroendesituation? Vet du om han har varit intim med den här tjejen på andra avdelningen också möjligen?

• Anonym (....)

Jag har faktiskt pratat med min chef nu! Ringde upp honom. Jag frågade om jag gjort något fel eftersom dom ville ha möte med mig på måndag. Han sa att jag inte alls gjort något fel utan mötet gäller lite ändringar. Jag ska byta plats med denna tjej! Han sa att han inte längre kunde ha kvar henne på den avdelning så vi ska byta avdelning. Han bad även om ursäkt för det som hände i helgen och sa att han tycker mycket om mig men jag sa inte så mycket om det. 

Jag sa inget om vad dom sagt till mig. Vet inte om detta är bra men jag får ju inte sparken som jag trodde iallafall.

• Anonym (***)
    Anonym (....) skrev 2014-02-14 11:26:18 följande:
    Jag har faktiskt pratat med min chef nu! Ringde upp honom. Jag frågade om jag gjort något fel eftersom dom ville ha möte med mig på måndag. Han sa att jag inte alls gjort något fel utan mötet gäller lite ändringar. Jag ska byta plats med denna tjej! Han sa att han inte längre kunde ha kvar henne på den avdelning så vi ska byta avdelning. Han bad även om ursäkt för det som hände i helgen och sa att han tycker mycket om mig men jag sa inte så mycket om det. 

Jag sa inget om vad dom sagt till mig. Vet inte om detta är bra men jag får ju inte sparken som jag trodde iallafall.
    Vad märkligt. Vad är det för tjänst denna tjej har?

Jag menar att arbeta i en reception klarar vilken "dåre" som helst (så kan jag säga eftersom jag själv arbetar som receptionist , men vad är hennes arbetsuppgifter?
  • Anonym (....)
    Anonym (***) skrev 2014-02-14 11:31:13 följande:
    Vad märkligt. Vad är det för tjänst denna tjej har?

Jag menar att arbeta i en reception klarar vilken "dåre" som helst (så kan jag säga eftersom jag själv arbetar som receptionist , men vad är hennes arbetsuppgifter?
    Hon håller i intervjuer och är med på möten med kunder. Vet inte exakt vad hon gör. Men även mycket pappersarbete antar jag. 

Jag har nu fått chansen att både sitta i receptionen och på ''hennes plats''. Hon ska antagligen inte sitta i receptionen utan bara byta till min avdelning och jag byter till hennes. Vi skulle prata mer om detta på måndag så ja, jag får väl se.  
  • SpanskaFlugan
    Anonym (....) skrev 2014-02-14 11:26:18 följande:
    Jag har faktiskt pratat med min chef nu! Ringde upp honom. Jag frågade om jag gjort något fel eftersom dom ville ha möte med mig på måndag. Han sa att jag inte alls gjort något fel utan mötet gäller lite ändringar. Jag ska byta plats med denna tjej! Han sa att han inte längre kunde ha kvar henne på den avdelning så vi ska byta avdelning. Han bad även om ursäkt för det som hände i helgen och sa att han tycker mycket om mig men jag sa inte så mycket om det.  Jag sa inget om vad dom sagt till mig. Vet inte om detta är bra men jag får ju inte sparken som jag trodde iallafall.

Vilken lättnad, så du inte behöver oroa dig resten av helgen. :) Och om du vill ta lite välmenta råd från en 37-åring med många år i arbetslivet (även som timanställd med "kladdiga" chefer) så var noga med att skilja på arbetsliv och privatliv i framtiden. Jag insåg på mitt första jobb att även om det är trevligt när man kan gå ut och roa sig med kollegor så är det bäst att hålla ett proffsigt avstånd till chefen, vara försiktig med hur mycket man dricker och aldrig hamna i den situation som du hamnade i. Sex med chefen leder bara till tråkigheter och ångest tyvärr. Jag har inte ens mina kollegor som vänner på Facebook, skilj alltid på dina riktiga vänner och kollegorna. Och försök så mycket som möjligt hålla dig utan för skvaller, kontorspolitik och olika "gäng" arbetsplatsen. Då får man ett lugnare arbetsliv och slipper ångest, skvaller och bitchiga kollegor.
  • UniqueSnowflake

*sitter som på nålar*

Hoppas på uppdatering.

Överlag verkar det vara ett jävligt märkligt ställe att jobba på.

Först [chef har sex med sin number one gal på kontoret (antar vi) ] ---- [number one gal har all makt på kontoret]

Sen [chef har sex med sin nyanställda 19åring = TS] ---- [number one gal hotar TS indirekt med sparken (via väninna)]

Sen [TS ringer upp chef och pratar ut] ---- [number one gal flyttas plötsligt till reception och vår TS får plötsligt en mer kvalificerad tjänst (utan bakgrund som kan krävas!) och blir plötsligt den NYA number one gal som har all makt på kontoret]

Vad händer i framtiden?

[chef sätter på praktikant på kickoffenl] --- [TS hotar denna praktikant med sparken]
    osv osv osv

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake

Ska även bli spännande att se hur en tjej som TS som är 19 och bara arbetat i 3 månader ska klara av att ha säljmöten med kunder!

~thorn in your side~
Svar på tråden Hade sex med chefen, på måndag får jag sparken..?