• Kroken

Vad ska fyran heta?

Vi väntar nummer fyra i augusti/september. Efter lite diskussioner så har jag konstaterat att vi är på helt olika våglängd vad gäller namn. Lika bra att börja samla på sig förslag redan nu så vi kanske kan enas ganska snart efter födseln Mannen har inte direkt kommit med några förslag, han har bara dissat mina. Jo, han pratade om Jennifer och Filip, men de gillar inte jag. Jag har dessa namn som förslag till en pojke: Vide, Olle, Emil, Alfred, Ted, Jack. Om det blir en flicka gillar jag dessa: Tyra, Elvira, Molly, Alma, Hilda, Jonna, Ellen, Svea. De flesta namnen ratar min man mer eller mindre. Så förslag på namn mottages tacksamt så jag kan ösa det över honom resten av graviditeten Syskonen heter Tove, Maja och Hugo. Jag arbetar på förskola också så många namn har jag en relation till på både gott och ont så att säga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 19:26
    Jag smäller av! Vi pratade lite namn nu och mannens förslag var Samanta, Melissa, Sabina. Pojknamn hade han bara Max som förslag. Det här kommer ta lång tid! Han tycker jag bara kommer med gamla namn eller namn som passar på djur och jag tycker han kommer med 80-tals namn. Tur vi börjar fundera på namn nu för det här kommer som sagt ta tid!!

• Svar på tråden Vad ska fyran heta?
  • Queen B

Men vad heter era andra 3 om man får fråga?

Ever heard of a Troll? That would be ME ;)
  • Kroken
    Queen B skrev 2014-02-14 13:51:23 följande:
    Men vad heter era andra 3 om man får fråga?

Det står i TS De heter Tove, Maja och Hugo.
  • Queen B
    Kroken skrev 2014-02-14 13:59:15 följande:

Det står i TS De heter Tove, Maja och Hugo.
    Pffft... Glasögonen har tydligen bäst före datum -.-
  • NoOx

Kan han/hon inte bara heta fyran? Faktiskt ganska gulligt.

I might go fully retard and derp ur azz, just for Ze LULZ
  • Queen B

Tyra, fyran och Olle...

Albert...

Hjärnfrys.. Får grubbla på detta helt enkelt :p

• Kroken
    NoOx skrev 2014-02-14 14:01:16 följande:
    Kan han/hon inte bara heta fyran? Faktiskt ganska gulligt.

Haha ja det ska jag föreslå till mannen
    Queen B skrev 2014-02-14 14:04:20 följande:
    Tyra, fyran och Olle... Albert... Hjärnfrys.. Får grubbla på detta helt enkelt :p

Mannen ratar både Tyra och Olle så mycket det går, de ligger väldigt långt ner för honom. Mina favoriter är Elvira och Ted eller Vide. Elvira sa han inte så mycket om, bara att det lät gammalt. Ted och Vide ratar han totalt. Nu är våra andra barn ganska stora (15, 12 och 8) så de har ganska många åsikter de också
  • Queen B

Jahapp.. Kräsen man du har ;) 

• Kroken
    Queen B skrev 2014-02-14 14:19:32 följande:
    Jahapp.. Kräsen man du har ;) 

Ja och inte kommer han med några andra förslag heller! Vi ska se om det går att se könet på rul, då kanske det blir mer verkligt och vi kan fokusera på endera flicknamn eller pojknamn. Han kanske vaknar till lite mer då min kära man
  • NoOx

Du får hota han lite, säg om han inte kommer med förslag får barnet heta sven-greta .

• Queen B
    NoOx skrev 2014-02-14 14:26:24 följande:
    Du får hota han lite, säg om han inte kommer med förslag får barnet heta sven-greta .
    Hahahaha bästa!
Svar på tråden Vad ska fyran heta?