Konstant trött
Hej!
Det är så att jag lider av konstant trötthet, jag har blivit blek i ansiktet, lättirriterad och har koncentrationssvårigheter m.m
Allt började i samband med graviditeten. Bm påpekade att jag var så blek i ansiktet och jag fick ta några blodprov. Dem konstaterade att jag hade järnbrist och jag började med järntabletter. Kände att det var inget som hjälpte så jag slutade med det och provade med blutsaft vilket inte heller hade någon effekt.
Sonen kom i oktober 2012, och tröttheten blev givetvis värre med mindre sömn och allt som hör småbarnslivet till. Men jag bet ihop, gick i skolan 2 dagar i veckan och tog studenten juni 2013. Sen dess har jag gått hemma och varit arbetssökande.
Den senaste tiden har jag varit pigg i kroppen, men känner mig "söndermosad" i huvudet, vilket gör att jag inte finner energi eller motivation till att göra något.
Sonen vaknar minst en gång på natten och det är jag som får gå upp och ta honom då min partner inte vaknar ens om huset skulle börja brinna. Jag sover borta lite då och då bara för att kunna sova en helt natt, men kommer aldrig in djupsömn. Känner mig nästan mer trött om jag fått sova en hel natt.
Jag har alltid varit kvällstrött och morgonpigg, men nu är jag både kvällstrött och morgontrött.
Jag var på vårdcentralen för två veckor sen och tog blodprov för järn, b12 och sköldkörteln men mina provsvar såg bra ut. Sköterskan sa att jag fick röra på mig mer.
Jag rör på mig jämt. Jag är alltid ute och går, går överallt för att handla och besöker lekparken med sonen.
Jag äter allt och jag äter regelbundet.
Nu orkar jag inte mer. Jag känner att jag bara vill bryta ihop. Känner mig som en hemsk mamma/flickvän som inte kan ge min fulla uppmärksamhet till mina killar. Det tär på förhållandet då jag är så lättirriterad och jag känner mig inte som mig själv.
Summerar jag ihop alla "symptom" jag har så är det följande;
Trötthet/mosig i huvudet, blekhet, lättirriterad, koncentrationssvårigheter, svårt att minnas saker, dålig hy och synen känns lite "luddig".
Jag har provat allt mellan järntabletter, vitaminer och "mirakeldrycker" men inget ger det minsta effekt.
Jag ringde 1177 förut idag, och dem antog att problemet ligger i att min son väcker mig om nätterna. Vad kan jag göra? Ska jag vänta ut detta tills min son sover bättre? Jag trodde hans sömn skulle bli bättre när han började dagis, men det blev det inte.
Eller finns det något annat jag kan äta/dricka som kanske lättar det för mig? Behöver jag motionera mer? Något? Har ni några tips så tas det emot med öppna armar!
(hoppas inte att mitt inlägg blev allt för svårt att förstå, huvudet hänger inte helt med som sagt)
MVH en alldeles för trött mamma