• Anonym (?)

presenttips till 8 årig tjej?

Pyssel och spel har hon redan en massa. Något bra förslag?

• Svar på tråden presenttips till 8 årig tjej?
  • sextiotalist

Böcker, roliga böcker, kanske en dagbok, fina brevpapper, fint pennset, roliga billiga smycken som hon kan leka med

• bomman

Min 8-åring skulle gilla att få biobiljetter, lego eller kanske något presentkort på tex glitter.

• Mrs Green

Böcker, biobiljetter, prenumeration på Kamratposten, mikroskop, experimentlåda... var nog det min 8-åring fick (utöver pyssel och spel förstås )

• lykantrophona

Beror väl helt och hållet på vilken slags person hon är. Visst, sådant som pennor och böcker brukar fungera för de flesta människor, men vi känner väl inte den här åtta-åringen bättre än vad du gör?

• FlitigaLis

Min systerdotter fick när hon va i den åldern en kakburk, fina muffinsformar, roliga strössel och en bok om cupcakes.

• Snuttan80

Viktoria secret parfym, el body mist heter det väl, nån av alla lukter som finns. Det är så inne just nu

• lykantrophona
    Snuttan80 skrev 2014-02-14 20:55:59 följande:
    Viktoria secret parfym, el body mist heter det väl, nån av alla lukter som finns. Det är så inne just nu
    Ska inte åttaåringar leka istället för att låtsas vara tonåringar och spruta sig fulla med kemikalier?

Överhuvudtaget så önskar jag att barn inte använde parfymer i skolan iaf, då det finns många som är doftöverkänsliga och barn har inte alltid det sunda förnuftet att förstå hur mycket man kan förstöra för andra. :/

När jag var 8 hade jag uppskattat realistiska plastdjur (typ Sleich), böcker om djur, speciellt om ormar och dinosaurier, teckningsgrejer, "freestyle" (motsvaras väl av mp3-spelare numera), bio och kikare.  Uppskattade inte alls smink, modegrejer, sportprylar osv. För det var jag, och även som 8-åring som har man olika personligheter och intressen. Jag tyckte om djur, mytologi, teckning, sång och tecknade filmer.

Så därför TS, berätta hur den här 8-åringen är och hur du känner henne. Dotter, lillasyster, barns kompis? Hur nära ni står påverkar ju vilka förväntningar det finns, och sen bör hon väl få något hon som person tycker om - inte bara baserat på ålder och kön.
  • elyse

Vad tycker hon om att göra?

Svar på tråden presenttips till 8 årig tjej?