• Anonym (ofri.)

ofrivillig viktminskning!

Undrar om någon kanske känner igen sig.

För kanske en månad sen så kommenterade en vän att jag blivit så smal, sa "neeeej då det tror jag inte". Gick sen hem och vägde mig, jag hade gått ner 10 kg visade det sig. Jag började verkligen tänka på det och rannsakade mig själv, jag har inte ändrat några vanor alls, äter likadant och tränar lika-lite.

Jag har sedan dess försökt äta mer, men jag fortsätter gå ner - 3 kg till. Nu ligger jag under 60kg och det anser jag inte vara vackert eller hälsosamt för någon som är 175 cm. Är det någon som känner igen sig gällande ofrivillig viktminskning och vad det kan vara för orsak? Är det något som man bör söka sig till vårdcentralen med? 

• Svar på tråden ofrivillig viktminskning!
  • Emmi27

What!? Har du gått ner 13 kg utan att ha gjort nånting? Jag skulle definitivt gå till läkaren. Nån sorts mask kanske? Fast låter konstigt att du inte märkt att du gått ner 10 kg?? Det är ju en storlek minst.

• Anonym (Ägg)

Några andra symtom som huvudvärk ofta,allmän stress känsla eller något sådant?

Kan ju vara hypertyreos ,överfunktion i sköldkörteln....

• Anonym (ofri.)

Jag jobbar i kläder som är stora från start så jag märkte ingen skillnad där, sen var mina byxor hemma lite stora men jag reflekterade inte över det innan jag vägde mig. Nu kommer jag i gamla jeans från 7 år tillbaka, har gått ner 2 storlekar i midjan visade det sig. 

Jag är inte stressad vad jag vet, har ett bra och lugnt liv. Däremot har jag börjat få mer och mer huvudvärk, typ 2-3 gånger i veckan, men jag har lätt för att få huvudvärk och har alltid haft det så, kanske inte så mycket som nu dock. 

borde kanske gå till VC men känns som man tar tid från sjuka när man säger att "jag söker läkarvård för att jag gått ner i vikt".

• Anonym (Olik)

Men har du inte gått ner i vikt med vilje är det skillnad och kan bero på bland annat sköldkörteln ,hade du plötsligt gått upp i vikt på nolltid utan att ha ändrat på ngt så hade du väl sökt hjälp ganska så omedelbart?

• Anonym (ofri.)

helt rätt, då hade jag nog sökt för det, tänk vad smalidealet letar sig in överallt trots att man inte önskar det! :/ jag får gå dit på måndag helt enkel!

• Anonym (Olik)
    Anonym (ofri.) skrev 2014-02-14 20:46:17 följande:

helt rätt, då hade jag nog sökt för det, tänk vad smalidealet letar sig in överallt trots att man inte önskar det! :/ jag får gå dit på måndag helt enkel!

Det gör du rätt i !

Lycka till
  • whydoyoucare

du kan ha binnikemask eller liknande. Jag hade gått till vårdcentralen, sådär stor viktnedgång utan ändrade vanor låter inge vidare hälsosamt! 

Svar på tråden ofrivillig viktminskning!