• Anonym (Q)

När upptäckte du att du (även kunde bli) blev sexuellt attraherad av ditt eget kön?

Angående bi och homosexualitet. När upptäckte du att du (även kunde bli) blev sexuellt attraherad av ditt eget kön?

Att jag skriver som jag gör beror på att det finns många bi och homosexualitet som levat ett liv såsom enbart heterosexuella med barn ifrån, innan sin bi och homosexuella tid.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När upptäckte du att du (även kunde bli) blev sexuellt attraherad av ditt eget kön?
  • Anonym (Q)

En liten fundering kring det hela.

Man säger ju att det hela beror på ens sexuella läggning, dvs. vilket/vilka kön man känner sig sexuellt attraherad utav? Men äldre som plötsligt känner att de är det? Behöver verkligen detta då bero så mycket på vad man känner sig sexuellt attraherad utav någon? Kan det då helt enkelt bara inte bero på att man är trött att leva ett helt liv i ensamhet istället?

Även om det förvisso inte gäller alla. Så har ju i alla fall de flesta äldre långt ifrån samma sexuella behov som i unga år. Kan man då kalla detta för bi eller homosexualitet? För kan man inte tycka om, bli kär i någon utan att man ska behöva blanda in detta med sexualitet i det hela?

Den som är t ex bi har ju rent logiskt sätt dubbelt så stor chans att träffa kärleken. För att inte tala om vad man borde kunna ha möjligheter till som gammal om man sedan kunde strunta i det här med sexualiteten. Tänk bara så mycket kärleken kan vara förutom detta.

• Anonym (mmm)
    Anonym (Q) skrev 2014-02-14 21:55:20 följande:

En liten fundering kring det hela.

Man säger ju att det hela beror på ens sexuella läggning, dvs. vilket/vilka kön man känner sig sexuellt attraherad utav? Men äldre som plötsligt känner att de är det? Behöver verkligen detta då bero så mycket på vad man känner sig sexuellt attraherad utav någon? Kan det då helt enkelt bara inte bero på att man är trött att leva ett helt liv i ensamhet istället?

Även om det förvisso inte gäller alla. Så har ju i alla fall de flesta äldre långt ifrån samma sexuella behov som i unga år. Kan man då kalla detta för bi eller homosexualitet? För kan man inte tycka om, bli kär i någon utan att man ska behöva blanda in detta med sexualitet i det hela?

Den som är t ex bi har ju rent logiskt sätt dubbelt så stor chans att träffa kärleken. För att inte tala om vad man borde kunna ha möjligheter till som gammal om man sedan kunde strunta i det här med sexualiteten. Tänk bara så mycket kärleken kan vara förutom detta.

Intressanta o kloka tankar. Hoppas tråden kommer att bli livlig, för en annan dag
    så är man piggelin o orkar skriva o läsa sådant som förhoppningsvis trillat in by then:)

• Anonym (El Duderino)

Nu är jag straight i och för sig, men öppen för förslag, så att säga.

Skulle tro att första gången jag kände mig öppen åt det hållet var när jag såg Braveheart för första gången. Ironiskt nog, med tanke på Mel Gibsons syn på homosexualitet.

• Anonym (mmm)
    Anonym (El Duderino) skrev 2014-02-14 23:41:04 följande:
    Nu är jag straight i och för sig, men öppen för förslag, så att säga.

Skulle tro att första gången jag kände mig öppen åt det hållet var när jag såg Braveheart för första gången. Ironiskt nog, med tanke på Mel Gibsons syn på homosexualitet.
    Haha, nu piggnade jag till:P
    F-n vad skönt skrivet:)) Straight men öppen för föslag, hahaha!  Flört
    Den tar jag med mig till det att borsten ska tuggas på..  Glad

• Anonym (El Duderino)
    Anonym (mmm) skrev 2014-02-14 23:44:21 följande:
    Haha, nu piggnade jag till:P
    F-n vad skönt skrivet:)) Straight men öppen för föslag, hahaha!  Flört
    Den tar jag med mig till det att borsten ska tuggas på..  Glad

Hey, jag har aldrig varit kär i en kille, aldrig haft sex med en kille, aldrig varit ihop med en.

Men... du vet... Gibson i den filmen. Holy shit.

Skämt åsido. Har aldrig varit riktigt attraherad av en man, men är definitivt öppen för möjligheten.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (El Duderino) skrev 2014-02-14 23:49:00 följande:
    Hey, jag har aldrig varit kär i en kille, aldrig haft sex med en kille, aldrig varit ihop med en.

Skämt åsido. Har aldrig varit riktigt attraherad av en man, men är definitivt öppen för möjligheten.
    Hehe, var det inte bara halvt på skämt åsido? :P
    Öppna sinnen, det hedrar dig Glad

Gibson you say....George Clooney då?  Tungan ute

• Anonym (mmm)
    Anonym (El Duderino) skrev 2014-02-14 23:49:00 följande:

Det är väldigt trevligt med omväxlingen, och uppfriskande
    med lite go sex med en kille Flört

• Mamori
    Anonym (Q) skrev 2014-02-14 21:55:20 följande:
    Fast det har man ju inte, möjligtvis 10% större chans än andra med tanke på att många av de av samma kön man träffar är hetero...

Jag gillade tjejer från jag var 6 år, började gilla killar när man var typ 10 och sedan dess har jag gillat båda och det går lite i perioder vilket kön jag är mer attraherad av. Har dock lättare att bli kär i killar och att bli attraherad av tjejer.
  • Anonym (A)

Det var rätt nyligen faktiskt, när jag märkte att jag har gått och blivit kär i Cissi Forss. Sedan dess har jag känt mig mer dragen till tjejer än killar av någon anledning. 

• Anonym (El Duderino)
    Anonym (mmm) skrev 2014-02-15 00:01:24 följande:
    Hehe, var det inte bara halvt på skämt åsido? :P
    Öppna sinnen, det hedrar dig Glad

Gibson you say....George Clooney då?  Tungan ute

Tja, skämt åsido på det sätt att jag inte är dragen till Gibson längre. Clooney är en grymt bra skådespelare, och han ser definitivt bra ut, faktum är att han på något vänster ser bättre och bättre ut desto äldre han blir. Men jag är inte attraherad. "Gnistan" finns inte där hos mig, så att säga.
Svar på tråden När upptäckte du att du (även kunde bli) blev sexuellt attraherad av ditt eget kön?