• Anonym (Vill ha trekant)

Hur gick det för er som till slut hade trekant?

Jag och min fru träffades för tio år sedan, gifte oss för sju och har två barn ihop (och ett till på gång). Vi har ett fantastiskt liv ihop och ett underbart sexliv. För c:a fyra år sedan frågade jag min fru om hon kunde tänka sig en trekant med en kvinna till. Jag visst ju att hon hade haft sex med en tjej när hon var yngre och att hon gillade det så jag hoppades på de bästa. De visade sig att hon visst också hade fantiserat om detta och därefter kryddade vi sexlivet med rollspel och eggande fantasier i sängen.
      Jag vet att somliga tycker att man inte ska be om detta om man inte kan tänka sig en extra man i sängen. Jag skulle gärna ha en man till i sängen... och jag skulle gärna suga av honom själv också och troligen ta honom i baken också. Så jag frågade min fru (ingen trekant har ännu blivit av), när vi surfade porr och jag smekte henne, om hon ville ha en kuk till i sängen. Hon svarade "JA!". Vi registrerade oss på en sida på nätet och satte ut en annons för en aktuell kväll. Tyvärr fick vi bara svar från en intressant som ville ta sig an oss båda, men han kunde inte den aktuella kvällen (???). Nu väntar vi ett barn till, men pratar fortfarande om fantasin som vi inte upplevt.

Min fråga är helt enkelt hur det gick för er som faktisk kom till skott. Hur lång tid tog de för er? Vem var den tredje, eller va det ett par (som vi ju också pratar om), pratade ni om svartsjuka före. Var det som ni trodde, har ni träffat dem eller andra igen?

• Svar på tråden Hur gick det för er som till slut hade trekant?
  • Anonym (trekant)

Hej!

Jag och min man har varit ihop i 13 år, gifte oss för 4 och har ett barn samt ett på väg. Första gången vi pratade om dessa fantasier var nog för cirka 9 år sedan, och med åren samt att vi känt oss tryggare i varandra så pratade vi successivt lite oftare om det. Det är ju liksom inget man vill kasta sig in i, vill ju vara säker på att man inte pajar nåt.

Vi gick till en klubb, en sådan som är som Adam & eva i Norrköping, och första gången sa vi att vi bara skulle göra något med varandra för att känna efter. Andra gången att vi kunde smeka andra och bli smekta men inte ha sex. Jag rekommenderar att ta det stegvis i den takt som känns bra för en för då hinner man avbryta om det känns konstigt för någon part, det är inte alltid man känner av det på stället just då eftersom det är så mycket nytt.  

Tills slut kände vi oss redo och hade då en trekant på klubben, två killar en tjej. Och båda tyckte att det var toppen, skönt, sexigt och riktigt upphetsande. Så nu planerar vi för vår andra gång.

Men det är verkligen viktigt att man pratar ordentligt med varandra innan och under lekarna, så att det inte sker något övertramp. För även om det var en jävligt ball upplevelse med trekant, så är det absolut inte värt att riskera ett förhållande för.

Men var öppna så går det nog bra. Lycka till!

• MickeyKnox

Jag och min sambo träffades på ett forum för sexuella kontakter.
    Vi träffades några gånger och bestämde oss till slut för att göra slag i saken och satsa stort.
    Båda två hade ju ett stort intresse av sex så vi slopade våra singel-profiler och skapade en parprofil.
    Efter att vi fått dit ett par bilder så började mailen strömma in.

I början pratade vi mestadels med par men efter ett tag även killar (tjejer är det rätt tunnsått med på såna sidor).
    Efter drygt ett år så gjorde vi slag i saken och tog hem en kille som helt enkelt bara skulle kolla på.
    Så blev det inte utan det tog inte lång tid innan jag bjöd in honom och vi hade en av dom hetaste nätterna vi hade haft på länge.
    Vi gick som på moln efteråt, det kändes inte ett dugg fel utan vi båda var sugen att göra om det.
    Nu har vi haft trekanter, parsex m partnerbyte och även varit fem i sängen.

Så för oss var det helt rätt - det ni måste komma fram till är - är det rätt för er? :)

• Tigerkyss

Jag levde tillsammans med den stora kärleken i mitt liv i 14 år. Trygghet, kärlek, respekt, åtrå... Älskade ofta och hade ett förhållande fyllt av passion. Trots detta så vaknade en nyfikenhet att hitta en "extra krydda" i form av att prova partnerbyte då detta varit en gemensam fantasi under våra sexlekar. Vi blev medlemmar på en nätsida och skapade där en parprofil. Vi kom så småningom i kontakt med en trevlig kille som vi efter ett par månaders mailande bjöd hem på middag. Lärde känna varandra, skapa förtroende för att kunna vara trygga och avslappnade om och när vi eventuellt skulle ta steget fullt ut. Vi nöjde oss så vid vår första kväll... Vid nästa tillfälle körde vi samma upplägg. Mat och vin och hade det allmänt trevligt...men denna gång ledde kvällen till sexuellt umgänge. Och trots detta försiktiga upplägg, vi var båda "säkra" på att vi ville detta så blev det fel. Min fru tyckte det var en hemsk upplevelse och ville bara "backa bandet" om man så säger. Detta påverkade oss så starkt så idag lever vi inte sida vid sida längre trots att vi älskar varandra och har försökt...och försökt...och försökt igen. Mitt enkla råd är... Hur frestade ni än är så TÄNK er för!! Kram på er och lycka till vad ni än beslutar er för. Miss my love every day...forever :(

• NicKnejm

Jagoch tjejen fantiserade, pratade och luftade alla funderingar i 2 år medan vi hade profil igång på BC. När vi väl kom till skott och blivit luttrade nog att veta hur vi skulle sortera fram en bra man så blev allt perfekt. Mycket ömhey och befästelse efteråt så blir det bra, och fortsätta ventilera allt bra och mindre bra. Med rätt inställning tillsammans blir trekanter en hobby och distans till det hela får man om ni skämtar och avdramatiserar.

• Anonym (tjej)

Vi har varit ihop i 4 år 2barn o vi skoja om trekant innan vi blev ihop o skoj blev alvar o 2 killar o jag..... Lite senare hamna jag i trekant med ett par...... O när vi blev ihop o första barnet va 1 så börja vi prata om trekant o några dagar senare låg jag där med min sambo o en okänd man...... O ett tag senare börja vi träffa par osv o ett par av dom låna ut sin fru så det blev trekant med 1 åskådare :) så här gick det undan bara 1 gg har gått fel pga att vi struntade i våra regler o dom körde över mig.......

• Anonym (Depraverad)

Det har bara varit bra. Det har vare sig sargat eller vattnat ur relationen utan bara fördjupat den. Och ja, vi är återfallsförbrytare.

Men det är förstås inte okomplicerat, det där. Det kan bli väldigt fel. Det krävs en stabil och trygg relation. Med det menas inte bara kärlek utan att båda har lite fan anamma och inte är några relationsstörda 80-talister som måste springa och separera så fort allt inte är lattjolajbans i vardagen. Man måste ha snackat igenom det också, ordentligt, och det måste vara en delad fantasi. Båda tänder ofta inte på exakt samma saker i en sådan upplevelse men det man tänder på måste klicka i det den andre tänder på. Låt det ta tid att komma till avslut. Och gör er research. Var noga med att hitta rätt person att bjuda in och börja då med att tänka igenom hurdan den personen bör vara för att det ska kännas bra under och efter det hela. Tänk sedan ett varv till. Den man tror att man vill ha är inte alltid den man behöver. Sen blir man i regel tvungen att köpa grisen i säcken ändå lite grann, för att bjuda in bästa kompisen är inget jag skulle rekommendera. Men om man bara klämmer lite på säcken så kan man förhoppningsvis göra sig en bild av vad det kan vara för en gris. Ett svin? Ett vildsvin?

Slutligen, det här kan verka kontraintuitivt men parträffar är inte för nybörjare. Det är på många sätt tryggare med en trekant givet att man inte får hem ett psykfall. Det här är en sak man gör tillsammans, en i allra högsta grad delad upplevelse. Med rätt inställning och förberedelser kommer den mest känslomässigt utsatte personen i trekanten vara den ni bjuder in, inte någon av er. (Så ni får vara snälla mot honom/henne.) Och det blir mycket lättare att dela upplevelsen, du och din partner, om ni bara är tre i sängen. Verkar det orättvist? Väcker det svartsjuka att bara den ena ska få...? Då ska ni inte ha någon trekant och definitivt inte en parträff heller, det kommer bara att skada er. Bättre då att börja spela golf eller nåt.

Lycka till!

• NicKnejm

Ja, detär nog viktigt att paret ser trekanten som en förlängning av deras samliv/samlag. Och att kvinnan njuter av att hennes man blir tänd av se henne leva ut. En symbios helt enkelt.

• Anonym (gift man)

Vi hade varit ihop 6 år när vi började prata om trekant o beslutade oss efter några månader att fråga en bekant till oss. Han medgav att han också funderat på det så han kom hem en kväll, åt en bit och sedan gick vi till sängen.
    Under det följande året träffades vi ganska ofta för att ha sex, men även i andra sammanhang. Nu sker det mer sällan, men då och då när vi känner för det så kommer han hem till oss någon kväll.

• Anonym (Vill ha trekant)

Vi har pratat mycket om detta. Det jag känner att vi behöver gå igenom är hur vi vill att det ska bli. Jag vet ju hur jag vill att det ska vara med en extra kvinna och jag vet vad jag vill uppleva med en extra man. Det  jag känner är viktigt är att prata om hur HON vill att det ska vara. Bara för att jag vill se henne suga av honom medans jag tar henne är det ju inte alls säkert att det är hennes bild av hur det ska vara.

Nu är det snart dags att föda och vi har pratat lite om att göra verklighet av detta i slutet av sommaren, om allt klaffar. Troligen börjar vi med att träffa en man. Därefter får vi se hur det blir. Att träffa ett par innan vi, som flera av er påpekat, vet om vi klarar av det är en onödig risk. Känns det bra efteråt så är det ju bara att ta det steget också. Men träffar vi ett par så är risken att en av oss har svårt för det och den andre inte märker detta förrän det har gått för långt.

Jag tycker dock lite synd om den man vi bjuder in. Han blir försökskanin och riskerar att få avbryta mitt i och gå hem och onanera. Stackare! ;)

• Lyckligt par

Vi har varit ett par i snart två år, och ett lyckligt sådant. Vårt sex liv är fyllt av spännande äventyr där vi provat det mesta ett par kan göra på egen hand. Vi pratade mycke om vad vi fantiserade om och då kom de upp om trekant och då med en extra kille. Hon hade fantiserat om de men hade då en dålig självkänsla av sin kropp pga tidigare partners. Själv kunde jag njuta av fantasin med en extra kille till min tjej, men var lite rädd för min svartsjuka sida så vi sa då att vi låter de vara en fantasi. För ett tag sen prata vi och då sa min tjej att hon skulle vilja prova på tjejsex. Hon ville att jag skulle vara med, men bara aktiv på henne och inte på den andra tjejen. Jag tyckte det lät spännande, men hade tänkt på de vi pratat om innan om en extra kille och att jag skulle vilja prova de, men med henne i focus. Vi satte in en annons och fick många svar, men ingen som va vettig. Men sen va de en kille som mer "hjälpte" oss och tipsa oss om att välja en erfaren kille som varit med som gäst hos många par. Han var tydlig med att han var gäst och vi bestämde allt. Vi fortsatte vår kontakt på kik och där även min tjej chatta med honom, byta lite bilder, hur vi ville att de skulle gå till. De gick bara några dagar innan vi bestämde att vi skulle träffas och ta de där ifrån. De sluta på ett hotellrum och de var helt underbart. Han läste oss båda, såg till att alla var delaktiga. Min tjej var i sjunde himlen i flera timmar och de var underbart att se. Vi har bokat en ny träff i nästa vecka. Så mitt tips, en lyhörd, erfaren gäst. Lycka till :)

• Anonym (Mannen i paret)

Puffar tråden för lite ny input!

• Anonym (Malin)

Det påminner om en historia hos en brukare. Hängde alltid upp julstrumpor hos denna och brukaren klagade på höga ljud ifrån det rummet som pip och dunsar. Det visade sig att det var möss som knullat i julstrumpan och de var tre stycken?! Vi fick sätta ut fällor

• Krickis
    MickeyKnox skrev 2014-02-27 14:43:30 följande:

Jag och min sambo träffades på ett forum för sexuella kontakter.

Vi träffades några gånger och bestämde oss till slut för att göra slag i saken och satsa stort.

Båda två hade ju ett stort intresse av sex så vi slopade våra singel-profiler och skapade en parprofil.

Efter att vi fått dit ett par bilder så började mailen strömma in.

I början pratade vi mestadels med par men efter ett tag även killar (tjejer är det rätt tunnsått med på såna sidor).

Efter drygt ett år så gjorde vi slag i saken och tog hem en kille som helt enkelt bara skulle kolla på.

Så blev det inte utan det tog inte lång tid innan jag bjöd in honom och vi hade en av dom hetaste nätterna vi hade haft på länge.

Vi gick som på moln efteråt, det kändes inte ett dugg fel utan vi båda var sugen att göra om det.

Nu har vi haft trekanter, parsex m partnerbyte och även varit fem i sängen.

Så för oss var det helt rätt - det ni måste komma fram till är - är det rätt för er? :)

En minnesvärd kväll tycker jag ;)
Svar på tråden Hur gick det för er som till slut hade trekant?