• Anonym (café)

Billigaste cafét i stockholm (kaffe)

Som alla andra i denna kategori, så tänker jag på ekonomin. Men man vill ändå kunna gå på café någon gång och träffa vänner. Som nyinflyttad undrar jag vilka café som är billigast vad det gäller kaffe/te.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Billigaste cafét i stockholm (kaffe)
  • Monchichier

Efter noggranna och långa undersökningar har jag kommit fram till att man får mest, bäst och godast kaffe för pengarna på McDonalds. 
    En stor kaffe på tex Espresso House kostar 30kr, på Donken 22kr för samma mängd, och då brukar kaffet vara godare på donken.

• Elopi
    Monchichier skrev 2014-02-15 12:28:09 följande:
    Efter noggranna och långa undersökningar har jag kommit fram till att man får mest, bäst och godast kaffe för pengarna på McDonalds.  En stor kaffe på tex Espresso House kostar 30kr, på Donken 22kr för samma mängd, och då brukar kaffet vara godare på donken.

Tycker du verkligen kaffet på McDonalds är gott? Jag har jättesvårt för det, men så tycker jag inte heller att Espresso House har världens godaste kaffe heller. Fördelen med Espresso House är att om man köper bryggkaffe ingår påfyllning. Men så har jag blivit en kaffesnobb efter ett besök i Neapel som har det godaste kaffet i hela Italien.
  • Anonym (café)

Ok. Men jag tänkte mest på café. Det är ju inte så kul att dricka och umgås på McDonalds. Mer avslappnat på café.
    Så jag hoppas på fler förslag.

• Monchichier
    Elopi skrev 2014-02-15 12:35:59 följande:

Tycker du verkligen kaffet på McDonalds är gott? Jag har jättesvårt för det, men så tycker jag inte heller att Espresso House har världens godaste kaffe heller. Fördelen med Espresso House är att om man köper bryggkaffe ingår påfyllning. Men så har jag blivit en kaffesnobb efter ett besök i Neapel som har det godaste kaffet i hela Italien.
    Jag sa inte att donkens kaffe är godast, jag sa att man får mest kaffe för pengarna där. I förhållande till vad man betalar är det gott, ja. Sedan beror det lite på hur restaurangen underhåller kaffemaskinen, gör dem som man ska är det faktiskt väldigt drickbart. Låter de bönorna härskna och inte rengör den så ofta man ska, ja då är det inte alls lika gott. Donken vid centralen är tex inte alls lika noga med det som donken högst upp på Kungsgatan

Sedan kan man ju betala 80kr för en kopp med riktigt kaffe som är det godaste du druckit någonsin på ett stockholmscafé. Men då är vi inne i en helt annan diskussion som TS är som synes ganska ointresserad av.
  • Monchichier
    Anonym (café) skrev 2014-02-15 13:17:57 följande:
    Ok. Men jag tänkte mest på café. Det är ju inte så kul att dricka och umgås på McDonalds. Mer avslappnat på café.
    Så jag hoppas på fler förslag.
    McCafé! 

Sorry, kunde inte låta bli Flört
  • nymedlem
    Monchichier skrev 2014-02-15 13:27:18 följande:
    Jag sa inte att donkens kaffe är godast, jag sa att man får mest kaffe för pengarna där. I förhållande till vad man betalar är det gott, ja. Sedan beror det lite på hur restaurangen underhåller kaffemaskinen, gör dem som man ska är det faktiskt väldigt drickbart. Låter de bönorna härskna och inte rengör den så ofta man ska, ja då är det inte alls lika gott. Donken vid centralen är tex inte alls lika noga med det som donken högst upp på Kungsgatan

Sedan kan man ju betala 80kr för en kopp med riktigt kaffe som är det godaste du druckit någonsin på ett stockholmscafé. Men då är vi inne i en helt annan diskussion som TS är som synes ganska ointresserad av.
    Jag tänkte också föreslå Café delen på McDonalds. Men högst upp på Kungsgatan ser jag mot Sveavägen till. Längst ner på Kungsgatan är vid Stureplan i min värld Drömmer
  • Monchichier
    nymedlem skrev 2014-02-15 13:30:29 följande:
    Jag tänkte också föreslå Café delen på McDonalds. Men högst upp på Kungsgatan ser jag mot Sveavägen till. Längst ner på Kungsgatan är vid Stureplan i min värld Drömmer
    Humm, högst upp är väl där gatnumren börjar? eller är högst upp där numren slutar?
  • nymedlem
    Monchichier skrev 2014-02-15 13:48:22 följande:
    Humm, högst upp är väl där gatnumren börjar? eller är högst upp där numren slutar?
    Jag ser det tvärtom. Längst ner är första numret och sedan går det uppåt, men alltså jag VET inte - det är bara så jag alltid har tänkt.

Sedan tycker jag att Kungsgatan lutar uppåt mot Hötorget och neråt mot Stureplan, men det kanske är inbillning? Drömmer

Oavsett vilket så har dom iaf det billigaste kaffet tror jag?
  • HerrNilsson

Var lite modig och våga testa förorterna. Mitt bästa tips är Vallmofröt i Hagsätra. Jag har testat deras tårtor, semlor och vetebröd som är jätte bra, Det är litet och gulligt inrett och personalen är trevlig. Och några kronor billigare än inne i stan.
    Nästa tips är café chateau i Bandhagen, ett något större cafe med större urval. Dock kan personalen vara lite stressad och snäsig ibland.

Jag har för mig att jag har gått förbi ett i Västertorp som såg 50-tals charmigt ut, men jag har aldrig fikat där så jag vet inte hur det är. Men det finns kanske någon annan här som vet mer om det?

• HerrNilsson
    Silverflingan skrev 2014-02-20 20:25:03 följande:
    Jag skulle vilja tips om Citykonditoriet på Adolf Fredriks Kyrkogata. Mysigt och gammaldags café. Har bra priser och ligger centralt. Prislista på hemsidan citykonditoriet.com
    Det såg jätte mysigt ut. Även om det verkar vara lite äldre publik.
  • Studentkaffe

Förhoppningsvis är du en student, för i sådana fall kostar en STOR bryggkaffe med möjlighet att lägga till mjölk och havremjölk kostnadsfritt endast 15kr, vilket jag har hittills funnit billigast

Svar på tråden Billigaste cafét i stockholm (kaffe)