Elopi skrev 2014-02-15 12:35:59 följande:
Tycker du verkligen kaffet på McDonalds är gott? Jag har jättesvårt för det, men så tycker jag inte heller att Espresso House har världens godaste kaffe heller. Fördelen med Espresso House är att om man köper bryggkaffe ingår påfyllning. Men så har jag blivit en kaffesnobb efter ett besök i Neapel som har det godaste kaffet i hela Italien.
Jag sa inte att donkens kaffe är godast, jag sa att man får mest kaffe för pengarna där. I förhållande till vad man betalar är det gott, ja. Sedan beror det lite på hur restaurangen underhåller kaffemaskinen, gör dem som man ska är det faktiskt väldigt drickbart. Låter de bönorna härskna och inte rengör den så ofta man ska, ja då är det inte alls lika gott. Donken vid centralen är tex inte alls lika noga med det som donken högst upp på Kungsgatan
Sedan kan man ju betala 80kr för en kopp med riktigt kaffe som är det godaste du druckit någonsin på ett stockholmscafé. Men då är vi inne i en helt annan diskussion som TS är som synes ganska ointresserad av.