elitae skrev 2014-02-27 20:36:19 följande:
Hahaha, stackars er som kommenterar.....
Jag gjorde abort för ca 8-9 år sedan. Jag ångrar mig fortfarande ibland. Inte så att jag mår dåligt över det men tänker på det o undrar hur barnet skulle sett ut o varit som person. Ännu mer nu när jag har två barn.
Du söker hjälp om du känner att du behöver hjälp för att komma över detta, o om det påverkar dig så pass mycket i vardagen att det förstör vardagen eller relationer/saker.
Att något inte går att göra ogjort betyder inte att det är lättare att komma över. Självklart får man "älta" saker som inte går att göra ogjort, vissa tar det längre tid för än andra. Jag kommer ALLTID ångra mer eller mindre min abort. Jag behöver ingen "psykhjälp" för det. Sluta använda ordet hjälp/psykhjälp som något negativt, folk går inte till psykolog för att dom är dumma i huvudet eller är instabila alla gånger. Det finns dom men små problem som behöver en putt på vägen bara för att komma vidare. Behöver inte vara "sök hjälp kvinna".
Är folk bara på denna sida för att trycka ner folk ? Gärna anonymt också.
håller med.. att ångra en abort är vanligare än media och världen i övrigt vill förmedla för det är faktiskt så att man väljer bort någons liv och värde.. för mig var det nu 15 år sen och jag får fortfarande tankar på hur gammalt barnet skulle vara nu intressen o s v...jag kan gråta ibland och känna sådan längtan och sorg om jag skulle kunna ändra det skulle jag göra det och om jag kan råda någon som har funderingar till abort så jag skulle jag råda dom att inte göra det...ett liv kan du inte få tillbaka...och det som gör ont är det liv man väljer bort för att man tror att sitt eget liv blir bättre utan det...ett hjärta slår redan inom 4 veckor i din mage och där det finns hjärtslag finns det liv och tar man bort det så har man tagit ett liv..ett liv som är en del av dig som helt och hållet ligger i dina händer!
Mår man dåligt så ska man prata om det med rätt personer som sätter ett värde på det liv du bar men oxå på det liv du har...svårt att prata med dom som påstår att det inte är ett barn man tar bort dom kan aldrig få en att må bättre kanske för stunden men inte i helheten!