• star67

ska man betala för internetabonnemang även om man flytar

vi hade kabelbredband via tele 2 . men för ett tag sen bytte vår hyresgäster till en annan. och man var tvungen att välja på nytt en ny abonnemang vi hade förut tele 2 och vi behåll den men då det bliv ny kontrakt. nu vi har flyttat men dem begär att vi betalar för hela året eller den som bor i lägenheten ta den. men den som bott i lägenheten flyttade sin! här vi bor nu finns bara COM hem. nu vi måste betala för abonnemangen o telefon som vi inte använder. är det så? vad kan man göra ?

• Svar på tråden ska man betala för internetabonnemang även om man flytar
  • Mercurialis

Om du har bundit dig till ett abonnemang för en viss tid, så får du betala det även om du flyttar och inte kan utnyttja abonnemanget. 

Vissa företag är schyssta och släpper dig utan betalning. ComHem gjorde det för oss, när vi flyttade till en ny bostad där ComHem inte kunde erbjuda TV-utbud. Tele 2 har inte samma inställning, enligt min erfarenhet. De vill ha betalt för hela avtalsperioden, även om man inte kan utnyttja tjänsten. Det känns surt men är det är ju inte särskilt förvånande att ett företag vill att man fullföljer ingångna avtal.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • RubyRed

Du har ju ingått ett avtal. Varför skulle du inte vara tvungen att fullfölja det?

• Dexter dot com

Har du tecknat ett bundet abonnemang så får du betala tills bindningstiden gått ut. Glöm inte att säga upp det i god tid  för oftast är det ett fortlöpande abonnemang som fortsätter efter bindningstidens slut.

• star67
    RubyRed skrev 2014-02-15 13:32:34 följande:
    Du har ju ingått ett avtal. Varför skulle du inte vara tvungen att fullfölja det?
    ok dem får flytta där vi bor nu det är deras ansvar eller hur . nu jag vill använda den här.
  • sportpappa
    star67 skrev 2014-02-15 13:35:42 följande:
    ok dem får flytta där vi bor nu det är deras ansvar eller hur . nu jag vill använda den här.
    Om du har ett avtal så måste du säga upp det eller flytta över det till någon annan. Det är ditt ansvar att ordna det.
  • star67

säga upp vi ha gjort men det hjälpte inte vi måste betala ändå.

• Roxanan
    star67 skrev 2014-02-19 00:42:04 följande:
    säga upp vi ha gjort men det hjälpte inte vi måste betala ändå.

Klart att ett ingånget avtal gäller. En del företag kan på ren goodwill låta dig slippa betala för resten av tiden men det hör inte till vanligheterna.
    Göteborgare i hjärtat
  • Maräng 93

Är i samma sits. Jätteirriterande. Kommer behöva betala 1100 kr i slutfaktura. Jag som precis flyttat hemifrån förstod såklart att jag bundit mig, men trodde ändå inte att det betydde att jag inte fick säga upp vid flytt. Jättetråkigt att betala för typ fyra månader när man inte använder skiten

• sportpappa

Ta det som läropengar att man alltid ska läsa igenom de avtal man ingår och se till att man har koll på vad som är viktigt för just dig. Om ett avtal har lägre pris än andra så beror det ofta på lång bindningstid. Företag idkar sällan välgörenhet utan vill tjäna pengar.
    Det går alltså att spara pengar genom att välja avtal med högre pris...

Svar på tråden ska man betala för internetabonnemang även om man flytar